پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
999
-
الف
+

آخرین جزئیات از ویژه برنامه لحظه سال تحویل

مدیر تولید و هنری شبکه آی‌فیلم در خصوص ویژه برنامه نوروزی «ارغوان» با وب‌سایت آی‌فیلم به گفت‌وگو نشست.

 مدیر تولید و هنری شبکه آی‌فیلم در خصوص ویژه برنامه نوروزی «ارغوان» با وب‌سایت آی‌فیلم به گفت‌وگو نشست.

شبکه آی‌فیلم ویژه برنامه نوروزی "ارغوان" را تولید کرده تا در لحظات سال تحویل مهمان خانه‌های بینندگان این شبکه باشد. از این رو با علی‌اکبر صدیقی مدیر تولید و هنری شبکه آی‌فیلم به گفت‌وگو نشستیم تا از آخرین جزئیات این ویژه برنامه با خبر شویم.

- باتوجه به خبرهایی که از برنامه "ارغوان" منتشر شده، این برنامه قرار است به ۷ قهرمان ملی بپردازد. لطفا در ارتباط با این موضوع به بینندگان شبکه آی‌فیلم توضیحات بیشتری  ارائه کنید؟

ارغوان، عنوان ویژه‌برنامه‌ی نوروز و هنگام سال تحویل شبکه آی‌فیلم است که چند ساعت قبل از سال تحویل از این شبکه پخش می‌شود. شاید برای اولین بار است که ویژه‌برنامه سال تحویل، به صورت کاملا نمایشی و با رویکرد قصه‌گویی ساخته و برای مخاطب به نمایش در می‌آید. در فضایی شاد و مفرح، در مورد رسوم زیبای نوروز و قهرمانان ملی ایرانی گفتگو می‌شود. در خلال یک قصه‌ی کلی، داستان‌های قهرمانان و دلیران بزرگ ایران زمین هم به صورت نمایشی روایت و به تصویر کشیده می‌شود. بازیگران خوب بسیاری در این قصه‌ها که با ساختاری متفاوت و تماشایی طراحی و اجرا شده، ایفای نقش می‌کنند. در ساختار این اثر، سعی شده که از تمام ظرفیت‌های تکنیکی و هنری بهره گرفته شود. در این بین، نگاه ویژه‌ای هم به موسیقی‌های اقوام مختلف شده است و خوانندگان مختلفی از همه نواحی کشورمان، تصنیف‌ها و موسیقی‌های زیبایی برای بینندگان اجرا می‌کنند.

-ساعت پخش برنامه "ارغوان" در ایام نوروز به چه صورت است؟

این برنامه بامداد روز چهارشنبه، به فاصله چند ساعت مانده به سال تحویل، از شبکه آی‌فیلم فارسی برای بینندگان داخل و آی‌فیلم ۲ برای فارسی‌زبانان خارج از ایران که عموما در کشورهای تاجیکستان و افغانستان هستند، پخش می‌شود. ساعت دقیق هم ان‌شاءالله اطلاع‌رسانی خواهد شد. در طول ایام نوروز هم این ویژه برنامه، در جدول پخش شبکه‌ی آی‌فیلم قرار گرفته است.

-به نظر شما برنامه عیدانه "ارغوان" دارای چه ویژگی ساختاری و محتوایی است؟

طبع انسان‌ها و به خصوص هموطنان ما، در پی قصه‌گویی و قصه شنیدن است و اصولاً با مقوله قصه یا داستان، ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. در این ویژه‌نامه سعی شده که این مهم در محوریت قرار بگیرد و ساختار روایی برنامه، بر این اساس طراحی و اجرا شود.

-در آخر در ارتباط با این برنامه چه ناگفته‌هایی وجود دارد؟

نگاه و توجه به خانواده، آشنایی با قهرمانان و دلیران ایران از گذشته تا کنون، ادبیات کهن، سبک زندگی ایرانی اسلامی، نوروز باستانی و رسوم زیبایش، از شاخص‌های این برنامه است.

مصاحبه کننده: صائمه گیلانی

بیشتر بخوانید و ببینید:

لحظه سال تحویل با ویژه برنامه "ارغوان"

هر آنچه درباره «ارغوان» باید بدانید

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

صفحه اینستاگرام آی‌فیلم

ص گ

نظر شما
ارسال نظر