پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2277
-
الف
+

«دردسرهای عظیم» ابتدا رد شد!

"ایرج محمدی" تهیه‌کننده مجموعه «دردسرهای عظیم» درباره این سریال با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

"ایرج محمدی" تهیه‌کننده مجموعه «دردسرهای عظیم» درباره این سریال با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

ایرج محمدی تهیه‌کننده مجموعه «دردسرهای عظیم» به بهانه بازپخش این مجموعه از شبکه آی‌فیلم دری درباره دلایل استقبال از بازپخش‌های این سریال گفت: فصل اول مجموعه «دردسرهای عظیم» را بنده با همراهی "مهران مهام" تهیه کردیم. اینکه چرا هنوز از این مجموعه استقبال می‌شود دلایل مختلفی دارد. صداوسیما طی چهل سال گذشته، آرشیو بزرگ و ارزشمندی از سریال‌های مختلف اعم از کمدی و ملودرام و دفاع‌مقدسی گردآوری کرده است. مانند سریال‌های محمدحسین لطیفی و حسن فتحی که اگر چندین و چندبار هم پخش بشود، همچنان بیننده را به خود جذب می‌کند.

این تهیه‌کننده با اشاره با اینکه شبکه آی‌فیلم تبدیل به یک کانال نوستالژیک در تلویزیون شده است، ادامه داد: بینندگان سریال‌های بازپخشی را از این شبکه دنبال می‌کنند و این بستر فرصتی هم فراهم می‌آورد تا مخاطبان جدیدی هم بتوانند این سریال‌ها را ببینند. این اتفاق هم موجب مباهات هنرمندان است.

وی افزود: نکته مهم‌تر اما این است که امروز هم باید چنین سریال‌هایی ساخته شود. امیدواریم در لابه‌لای برنامه‌ریزی‌هایی که دوستان دارند، نیم‌نگاهی هم به اهمیت تولید چنین سریال‌هایی وجود داشته باشد. سریال‌هایی که مخاطب دارند و می‌توانند بخشی از اوقات فراغت گروهی از مردم را به خود اختصاص دهند.

تهیه‌کننده «دردسرهای عظیم» تأکید کرد: بازپخش این سریال‌ها، مردم را هم به یاد ما می‌اندازد و این اتفاقی طبیعی است که بابت آن خوشحالیم.

وی در مرور خاطرات خود از ساخت این سریال هم گفت:‌ خاطرم هست زمانی که فصل اول «دردسرهای عظیم»‌ را می‌خواستیم بسازیم، ابتدا طرحی در دست داشتیم که قرار بود سعید آقاخانی آن را بسازد. روی آن کار کردیم، اما مورد موافقت قرار نگرفت و سعید آقاخانی سراغ کار دیگری رفت و برزو نیک‌نژاد این سریال را دست گرفت. طرحی هم که تبدیل به «دردسرهای عظیم» شد مربوط به محمد فاضلی بود. چند بار بازنویسی شد و خاطرم هست تا آخرین مراحل، شبکه مدام می‌گفت این طرح هنوز درنیامده و قوام پیدا نکرده است. اما من براساس تجربه و سابقه‌ای که داشتم این کار را رها نکردم.

محمدی ادامه داد: طرح اولیه محمد فاضلی را تبدیل به سیناپسی 60 صفحه‌ای کردیم و به آقای تخشید که آن زمان مدیر گروه بود ارائه دادیم. می‌دانستم این طرح، طرحی است که تبدیل به سریال موفقی می‌شود، اما با سخت‌گیری‌های مدیریت وقت تلویزیون مواجه شده بود. در نهایت اما توانستیم کار را با کیفیتی قابل قبول به تولید برسانیم. برزو نیک‌نژاد پیش‌تر کاری را با محمدحسین لطیفی انجام داده بود و در جبینش می‌شد دید که می‌تواند کارگردان خوبی باشد. من و آقای مهام تصمیم گرفتیم کارگردانی این سریال را به او واگذار کنیم.

این تهیه‌کننده گفت: آن زمان جمع‌آوری عوامل خیلی راحت‌تر از امروز بود و ما توانستیم جواد عزتی را وارد این پروژه کنیم که جواد عزتی هم در این سریال حسابی خوش درخشید. در مجموع با همدلی و کمک همه این دوستان توانستیم فصل اول «دردسرهای عظیم» را به آنتن برسانیم. خوشبختانه در بازه پخش هم با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد و امروز هم در نوع خودش یکی از سریال‌های شاخص تلویزیون است.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر