پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2235
-
الف
+

روزگار با "تقی خان" بد کرد

محمود پاک نیت در خصوص سریال «گیل‌دخت» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

محمود پاک نیت در خصوص سریال «گیل‌دخت» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

«گیل‌دخت» درباره "گلنار" دختر تقی خان و معشوقش "اسماعیل میرشکار" است که در حین مشکلات و هیاهوی دوران حکومت مظفرالدین‌ شاه قاجار، دل در گرو یکدیگر گذاشته و عاشق هم می‌شوند. این سریال داستان عاشقانه این دو و تمام مشقت‌ها، سختگیری‌های تقی خان و همچنین سنگ اندازی‌ها و توطئه‌های آصف میرزا، برادرزاده مظفرالدین شاه را روایت می‌کند.

محمود پاک نیت در این سریال تاریخی دوباره نقش خان‌های شمال کشور را بازی کرده، اما برخلاف سریال «پس از باران»، مهربانی یکی از ویژگی‌های تقی خان سریال «گیل‌دخت» است.

به بهانه پخش سریال تاریخی و عاشقانه «گیل‌دخت» با محمود پاک نیت مصاحبه کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

محمود پاک نیت دوباره به تاریخ سر زده و نقش یکی از خان‌ها را بازی کرده است. چه اتفاقی افتاد که شما نقش "تقی خان" را قبول کردید؟

مهم‌ترین دلیل برای پذیرفتن هر نقشی برای من، فیلمنامه آن اثر است و گیلدخت به نظر من فیلمنامه بسیار جذابی داشت. گیلدخت از نظر من  قصه بسیار گیرا و دلنشینی دارد و اتفاقاتی در آن می‌افتد که تماشاگر را میخکوب می‌کند. همچنین عوامل و همکارانی که در این سریال حضور داشتند بسیار حرفه‌ای بودند و به همین خاطر نقش تقی خان را پذیرفتم.

نظرتان در خصوص "تقی خان" چیست؟

روزگار با تقی خان بد کرد و باعث شد از خانه و خانواده‌اش دور بماند. در ابتدا سختگیری‌های یک پدر را می‌بینید که در خصوص  ارتباط گلنار با اسماعیل بسیار حساس بود و به دخترش سخت می‌گرفت و بعد از آن مقاومتش در برابر بی‌عدالتی و زورگویی را مشاهده می‌کنید. شخصیت تقی خان از نظر من فراز و نشیب بسیاری داشت که من با تمام فراز و نشیب‌ها این شخصیت را دوست داشتم.

دلیل بازی کردن شما در فیلم ها و سریال‌های تاریخی چیست؟

من کلا کار تاریخی را دوست دارم، زیرا در دل تاریخ همیشه عبرت‌ها و درس‌هایی هست که انسان آن را یاد بگیرد و به نظر من بهترین راه انتقال تاریخ از طریق فیلم و سریال است.

در سریال «آتش و باد» هم نقش  "فتح‌الله خان" را بازی کردید. فتح الله خان با تقی خان چه فرقی دارد؟

فرق این دو زمین تا آسمان است. "فتح‌الله خان" خانی مستبد و زورگو است، ولی "تقی خان" یک شخصیت آرام است و اتفاقاتی که برایش رخ می‌دهد و زجرهایی که می‌کشد، حتی برای تماشاگر آزار دهنده است. در «آتش و باد» این طور نیست. یک خان دنبال قدرت و شهرت است. از آن خان‌‌هایی‌ است که هر کاری بگویند انجام می‌دهد و به دستورات یک سری افراد عمل می‌کند.

گفتنی است، سریال «گیل‌دخت» جمعه‌ها ساعت 22:00 روی آنتن آی‌فیلم می‌رود و تکرار آن نیز در ساعت‌های 6:00 و 14:00 روز بعد (شنبه) پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید و ببینید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

صفحه اینستاگرام آی‌فیلم

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر