پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
1934
-
الف
+

انتقال یک حس خوب به مخاطب

علی غفاری کارگردان سریال «خداداد» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

علی غفاری کارگردان سریال «خداداد» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

سریال خداداد این شب‌ها از شبکه آی‌فیلم در حال پخش است که در این سریال داستان مردی به نام خدادا را مشاهده میکنید که  باید برای دختر کوچکش جهیزیه فراهم کند تا او را به خانه بخت بفرستد، اما با ماجراهای زیادی روبه‌رو می‌شود...

خبرنگار شبکه آی‌فیلم به سراغ علی غفاری کارگردان این سریال رفته و درباره این سریال طنز با او به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

علی غفاری کارگردان سریال «خداداد»‌ به بهانه بازپخش این مجموعه از شبکه آی‌فیلم فارسی، درباره آن توضیح داد: این سریال برای پخش در نوروز سال 1401 ساخته و پخش شد و در زمان خودش به دلیل داستان طنزی که داشت، تناسب خوبی با ایام نوروز داشت و طی 13 روز و با زمان‌بندی درست تا پیش از ماه رمضان آن سال روی آنتن رفت. از آنجایی هم که تنها سریال طنز تلویزیون در آن مقطع بود، استقبال خوبی هم از‌ آن شد و به همین دلیل هم تاکنون چند نوبت بازپخش از شبکه‌های مختلف داشت.

وی ادامه داد: شکر خدا این روزها هم که سریال در حال بازپخش از شبکه آی‌فیلم است، وقتی به سایت تلوبیون مراجعه می‌کنم، می‌بینم که بازدید خوبی از آن صورت می‌گیرد و همچنان این سریال می‌تواند مخاطبان را به خود جذب کند. این اتفاقات باعث می‌شود که خستگی ما در برود و متوجه می‌شویم که کارمان به‌خوبی دیده شده است. به‌خصوص که تا جایی که خبر دارم، مخاطب هم از کارمان راضی است.



غفاری درباره واکنش مردم به بازپخش سریال هم گفت: واقعیت این است که مردم معمولا به بازیگرانی که مقابل دوربین هستند و چهره‌شان شناخته‌شده است واکنش نشان می‌دهند و مایی که پشت دوربین هستیم را معمولا کمتر می‌شناسند. از این منظر خیلی واکنش‌های میدانی از مردم شاهد نیستیم مگر از طرف کسانی که ما را می‌شناسند و می‌دانند که کارمان چیست. معمولا بازیگران بهتر می‌توانند درباره واکنش‌های مردمی صحبت کنند.

کارگردان سریال «بچه مهندس» در پاسخ به اینکه با توجه به بازخوردهای «خداداد» امکان دارد مجدد سراغ کارگردانی سریال طنز برود هم گفت: قطعا اگر فیلمنامه خوبی به دستم برسد و شرایطی وجود داشته باشد که فیلمنامه متناسب با ایام پخش یک سریال باشد، حتما آن را می‌پذیرم.

کارهای مناسبتی ما سال‌هاست که با موضوع مناسبت، تناسب ندارند. ایام نوروز، رمضان و محرم ایامی است که معمولا سریال‌ها بهتر دیده می‌شوند و مردم هم واکنش خوبی نشان می‌دهند به شرط آنکه کار تولیدی مناسبتی هم با آن ایام داشته باشد. من هم اگر با فیلمنامه مناسبی از این منظر مواجه شوم، قطعا علاقه‌مندم در حوزه کارهای طنز و مفرح، تجربه مجددی هم داشته باشم.
 


کارگردان «خداداد» درباره خاطرات خود از فرآیند ساخت این مجموعه هم گفت: در آن زمان ما فرصت خیلی فشرده‌ای برای کار داشتیم. تقریبا اواخر دی‌ماه آن سال بود که ما فیلمبرداری را آغاز کردیم و در آن شرایط فشرده، تنها دو ماه فرصت داشتیم که سریال را به آنتن برسانیم، اما فضای پشت صحنه آن کار آنقدر مفرح و صمیمی و همراه با آرامش بود که کار را با همه سختی‌ها و کمبود وقت، با 16 تا 18 ساعت کار در طول شبانه‌روز به پخش رساندیم. 


وی افزود: هر لحظه آن کار برای همه ما لذتبخش بود. قطعا همین حس و حال از پشت صحنه به مخاطب هم منتقل شده است. بازیگران خوب این مجموعه و همه عوامل واقعا زحمت کشیدند تا کار در موعد مقرر به پخش برسد و به همین دلیل همواره به خوبی و خوشی از تجربه ساخت این سریال یاد می‌کنم. واقعا فضای دل‌نشینی در فرآیند ساخت «خداداد» تجربه کردیم.

گفتنی است، سریال «خداداد» هر شب ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و تکرار آن نیز در ساعت‌های ۳:۰۰ و ۱۱:۰۰ روز بعد روی آنتن می‌رود.

ه خ

نظر شما
ارسال نظر