پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
1970
-
الف
+

"سینمای کوتاه" پنجره‌ای برای دیده شدن فیلم‌سازان جوان

"اسعد بدوی پور" تهیه کننده برنامه  "سینمای کوتاه" در خصوص این برنامه با آی‌فیلم به گفت و گو پرداخت.

"اسعد بدوی پور" تهیه کننده برنامه محبوب "سینمای کوتاه" در خصوص این برنامه با آی‌فیلم به گفت و گو پرداخت.

بدوی پور فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما که علاوه بر تهیه کنندگی برنامه «سینمای کوتاه»، همزمان تهیه کننده برنامه "آی‌فیلم پلاس" کانال عربی آی‌فیلم نیز هست، در مصاحبه با خبرنگار شبکه آی‌فیلم گفت: از سال گذشته تهیه کنندگی 35 قسمت از برنامه "سینمای کوتاه" را برعهده داشته ام. تولید این برنامه از سال 1400 آغاز شده و مجموعا 105 قسمت از آن تهیه و پخش شده است. قبل از بنده نیز آقای "علی اکبر صدیقی"  تهیه کننده این برنامه بود.

بدوی پور در خصوص چگونگی پخش فیلم‌های کوتاه در این برنامه گفت: روال درخواست برای پخش فیلم های کوتاه از این برنامه این گونه است که کارگردانان فیلم‌های کوتاه از طریق ایمیل یا به واسطه همکاران هماهنگی، با برنامه ارتباط می‌گیرند، فیلم‌ها ارسال می‌شود و ما پس از بررسی فیلم‌ها، کارگردان را به برنامه «سینمای کوتاه» دعوت می‌کنیم. البته به زودی راههای ارتباطی بیشتری برای تماس با این برنامه معرفی خواهد شد.

تهیه کننده «سینمای کوتاه» در خصوص معیارهای انتخاب فیلم برای پخش گفت: فیلم های ارسالی باید به لحاظ محتوایی مناسب پخش از شبکه تلویزیونی باشد و به لحاظ کیفی، فنی و حرفه ای نیز از معیارهای مورد نظر برخوردار باشد.

وی درباره تنوع فیلم های مورد پذیرش نیز گفت: این برنامه پذیرای طیف گسترده ای از تولیدات، شامل فیلم های دانشجویی تا فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره های داخلی و خارجی است. این فیلم ها محدود به گروه سنی خاصی نیستند و همچنین می توانند با موضوعات گوناگون ساخته شده باشند. حتی فیلم های انیمیشن نیز سابقه پخش از این برنامه را دارند.

بدوی پور با اشاره به استقبال عموم مخاطبان به ویژه دانشجویان حوزه فیلم سازی از این برنامه گفت: در مواردی فیلم هایی که در جشنواره ها موفق به کسب جایزه نشدند، پس از پخش از این برنامه با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شدند و پیام‌های متعددی در خصوص استحقاق فیلم برای کسب جایزه دریافت کردیم که این نشان از دقت نظر و حساسیت مخاطبان هنگام تماشای این برنامه دارد.

بدوی پور همچنین پیام‌های متعدد مخاطبان و استقبال آنها از این برنامه را مایه دلگرمی عوامل این برنامه دانست و گفت: در زمان حضور حسام فروتن، مجری این برنامه در جشنواره فیلم فجر شاهد استقبال و رفتار دلگرم کننده علاقه مندان حوزه سینما با ایشان و دست اندرکاران برنامه بودیم که مهر تاییدی بر محبوبیت این برنامه بود.

بدوی پور درباره توجه ویژه فیلمسازان مطرح به این برنامه نیز گفت: برای مثال قسمت 69 برنامه سینمای کوتاه مربوط به فیلمی با نام "یک روز مرخصی" بود . این فیلم با کارگردانی ناصر شهریاری و با موضوع معلولیت ساخته شده است. نکته قابل توجه این بود که این فیلم با توجه به کیفیت خوبی که داشت، مورد استقبال مخاطبان و همچنین کارگردانان مطرح واقع شد و پیشنهادهایی از سوی فیلم سازان برجسته به کارگردان این فیلم برای همکاری در تولیدات بعدی داده شد. 

ح پ/ ا ز

نظر شما
ارسال نظر