پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2526
-
الف
+

خاطرات خواندنی بازیگری که معلم بود

اصغر نقی‌زاده بازیگر سریال تلویزیونی «مدرسه ما» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

اصغر نقی‌زاده بازیگر سریال تلویزیونی «مدرسه ما» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

اصغر نقی‌زاده بازیگر سریال تلویزیونی «مدرسه ما» به کارگردانی داریوش یاری که این روزها در حال پخش از شبکه آی‌فیلم است، درباره تجربه حضور در این مجموعه تلویزیونی گفت: سال 87 بود که این سریال را کار کردیم و در سال 88 هم روی آنتن رفت. 

وی ادامه داد: تابستان که مدرسه‌ها تعطیل بود و دانش‌آموزان در کلاس‌ها حضور نداشتند، ما سکانس‌های مربوط به داخل کلاس‌ها را رج زدیم و ضبط کردیم. زمستان همان سال 87 سکانس‌های مربوط به داخل دفتر و یا حیاط مدرسه را ضبط کردیم. بازیگر نقش سرایه‌دار آن مدرسه هم زنده‌یاد کیومرث ملک‌مطیعی بود که حالا از دنیا رفته و خدارحمتش کند. دستیار یک کارگردان این سریال هم به رحمت خدا رفته است.

نقی‌زاده افزود: از آنجایی که من معلم بودم خاطرم هست که داریوش یاری که کارگردان این سریال بود، پیش‌تر دانش‌آموز خودم در آموزش و پرورش منطقه 17 بود. بچه‌های نوجوانی که در آن سریال حضور داشتند اما بعدها کار چندانی از آن‌ها ندیدم. البته گروهی در شبکه‌های مجازی تشکیل داده‌اند و هر از گاهی بریده‌ای از کار را به اشتراک می‌گذارند. 

وی با اشاره به حضور فردوس کاویانی در نقش مدیر مدرسه هم گفت: جناب کاویانی در حال حاضر بالای 80 سال سن دارند و خانه‌نشین هم شده‌اند. خیلی امکان نقش آفرینی در فیلم و سریال ها را ندارند و برایشان آرزوی سلامتی داریم.


این بازیگر درباره بهترین خاطره خود از حضور در این مجموعه هم گفت: از آنجایی که من خودم معلم بودم، زمانی که بازی در این پروژه به من پیشنهاد شد، تهیه‌کننده گفته بود من نمی‌توانم این نقش را بازی کنم اما من گفتم تجربه معلمی داشته‌ام. تنها کسی که در آن کار سابقه آموزش و پرورشی داشت، من بودم. در یکی از سکانس‌ها قرار بود بچه‌ها فوتبال بازی کنند و من داوری بازی آن‌ها را برعهده داشتم. هیجان گروه خیلی بالا بود و بچه‌ها خیلی بازی را جدی گرفته بودند. کارگردان کات می‌داد تا از زوایای مختلف صحنه‌ها ثبت کند.

وی ادامه داد: در یکی از سکانس‌های سریال رسیدیم به صحنه‌ای که قرار بود دانش‌آموزان من را روی دست بلند کنند، اما بچه‌ها آنقدر در نقش فرورفته بودند که اصلا فراموش کردند که در حال فیلمبرداری هستیم و هر چه کارگردان فریاد می‌زد کات، بچه‌ها من را دور زمین می‌چرخاندند! آن روز خاطره خیلی خوبی برای من رقم زد. بچه‌ها آنقدر هیجان‌زده شده بودند که فراموش کرده بودند بازیگر هستند.

نقی‌زاده درباره اینکه آیا «مدرسه ما» هنوز در خاطره مردم هم زنده است، گفت: نسلی از مخاطبان قدیمی کارهای من را به خاطر داشتند تا اینکه با جلیل سامان سریال «زیرخاکی» را کار کردم و حالا حتی بچه‌های کوچک هم وقتی من را می‌بینند به‌نام آقای مروت‌پور صدایم می‌کنند! «زیرخاکی» یکی از بهترین کارهای من است که حتی همسرم هم بازپخش‌های آن را دنبال می‌کند!

بازیگر «مدرسه ما» در پایان درباره حس و حالش نسبت به بازپخش سریال‌های قدیمی از شبکه آی‌فیلم گفت: واقعیت این است که دلم برای جوانی‌هایم تنگ می‌شود. اینکه زمانی چقدر توانایی داشتیم. آن زمان که این سریال را بازی می‌کردیم چهل و چند ساله بودم اما حالا بالای 60 سال سن دارم. دیدن این سریال‌ها حالا ما را یاد جوانی‌های‌مان می‌اندازد. از نظر مخاطب هم فکر می‌کنم بازپخش این سریال هنوز هم برای نوجوانان و دانش‌اموزان جذابیت داشته باشد.

ه خ

نظر شما
ارسال نظر