پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
1601
-
الف
+

کتی که در حد و اندازه جشنواره فجر نیست

در این گزارش نقد و بررسی فیلم سینمایی «کت چرمی» را می‌خوانید.

در این گزارش نقد فیلم سینمایی «کت چرمی» را می‌خوانید.

به گزارش آی‌فیلم، قصه «کت چرمی» از آنجایی آغاز می‌شود که قهرمان فیلم (عیسی) به عنوان مامور بهزیستی در پی رو کردن دست یک مفسد اقتصادی است. اما در طول داستان مخاطب دائم این سوال را با خود میپرسد که انگیزه عیسی از کجا آمده است که حاضر است حتی خانه خود را بفروشد و یا رفیعی(همان مفسد اقتصادی) را به قتل برساند؟ سوالی که شاید تا پایان فیلم برای مخاطب بی جواب است.

وقتی نام بازیگران فیلم کت چرمی را نگاه میکنیم جواد عزتی مهم‌ترین بازیگر آن است اما بهترین نه. سارا حاتمی همان دختر نوجوانی که در «زخم کاری» محمدحسین مهدویان به دنیای بازیگری معرفی شد بهترین بازیگر فیلم سینمایی «کت چرمی» است که در نقش یک دختر آسیب دیده معتاد انصافا خوب عمل کرده است. جواد عزتی، گلاره عباسی، صابر ابر بازیگران مهم فیلم هستند، اما در ورطه تکرار افتاده‌اند و مخاطب را با بازی‌شان شگفت‌زده نکردند. حتی بازی جواد عزتی گاهی خسته کننده هم می‌شد!

«کت چرمی» چهارچوب فیلمنامه خوبی دارد که می‌توانست خیلی بهتر از این‌ها فیلمنامه را اجرایی کنند، اما آن چیزی که بر روی پرده سینما رفته و محصول نهایی شده است یک فیلم اجتماعی معمولی است که قطعا زمان اکران عمومی با اقبال رو به رو نمیشود.

در نهایت میتوان گفت «کت چرمی» به غیر از چند سکانس مهم و بازی خوب سارا حاتمی حرف زیادی برای گفتن ندارد و این کت در حد و اندازه جشنواره فجر نیست!

هانیه خاوری

نظر شما
ارسال نظر