پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
1938
-
الف
+

آخرین اخبار سینمای جهان

اخبار فرهنگی و هنری سینمای جهان را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

اخبار فرهنگی و هنری سینمای جهان را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

برندن گلیسون به «جوکر 2» پیوست

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ورایتی، برندن گلیسون به خواکین فینیکس و لیدی گاگا در فیلم «جوکر ۲» پیوسته است.

برندن گلیسون ۶۷ ساله که بازیگر و کارگردانی ایرلندی است به تازگی در نقش دونالد ترامپ در فیلم «قانون کومی» دیده شد و در «تراژدی مکبث» هم بازی کرد. وی سه جایزه ایفتا، ۲ جایزه مستقل بریتیش و امی دریافت کرده و ۲ نامزدی بفتا و ۴ نامزدی گلدن گلوب را در کارنامه دارد.

وی بازیگر نقش آلیستر مودی در فیلم‌های «هری پاتر» بود و در فیلم‌های «شجاع‌دل»، «دارو دسته‌های نیویورکی»، «سافرجت» و «پدینگتون ۲» و شماری از فیلم‌های دیگر هم بازی کرده است.

این بازیگر برای ایفای نقش وینستون چرچیل در فیلم «در توفان» در سال ۲۰۰۹ جایزه امی را دریافت کرده و سال ۲۰۲۰ در ردیف هجدهم از بزرگ‌ترین بازیگران ایرلندی «آیریش تایمز» جای گرفته است.

آغاز هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز 

 شب پیش اقتباس نوآ بامباک از رمان دان دلیلو به عنوان «برفک» آغازگر ونیز ۲۰۲۲ شد.

این رمان که برای نتفلیکس و با بازی آدام درایور و گرتا گرویگ ساخته شده با تشویق ۱۵۰ ثانیه‌ای همراه شد. این میزان تشویق به منزله استقبالی اندکی از یک فیلم محسوب می‌شود زیرا فیلم‌های تاثیرگذار ممکن است تا ۸ دقیقه هم تشویق شوند.

پیش از نمایش فیلم بازیگران و هیات داوران روی فرش قرمز جشنواره حاضر شدند.

داستان فیلم «برفک» در دهه ۱۹۸۰ می‌گذرد و یک درام خانوادگی درباره زوجی است که به مرگ می‌اندیشند. شخصیت اصلی جک (با بازی درایور) استاد دانشگاهی است که در زمینه هیتلر تحقیق می‌کند و همراه همسر چهارمش (با بازی گرویگ) و فرزندان‌شان مسیرهای معمول زندگی خانوادگی را طی می‌کنند اما یک رویداد موجب می‌شود آنها با مرگ روبه‌رو شوند.

انیماتور معروف دیزنی و پیکسار درگذشت

رالف اگلستون انیماتور شناخته شده سینما که برای تولید انیمیشن «داستان اسباب بازی» توسط پیکسار استخدام شده بود و در ساخت کارهای مشهوری چون «موش سرآشپز»، «وال ای»، «در جست‌وجوی نمو» و «ماشین‌ها» نقش داشت، به دنبال یک نبرد طولانی با سرطان لوزالمعده درگذشت. او هنگام مرگ ۵۶ ساله بود.

اگلستون در طول کار حرفه ای خود در پیکسار نقش های مختلفی را برعهده گرفت و در کارهای به یاد ماندنی از جمله «کارخانه هیولاها»، «شگفت انگیزها»، «پشت و رو» و «روح» نیز مشارکت داشت.

این انیماتور در سال ۲۰۰۲ برای ساخت انیمیشن کوتاه «برای پرندگان» برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه شده بود.

بیشتر بخوانید و ببینید:

جدول پخش جدید شبکه آی‌فیلم

صفحه اینستاگرام آی‌فیلم

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر