پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
1439
-
الف
+

آخرین اخبار فرهنگی و هنری

آخرین اخبار فرهنگی و هنری، سینما و تئاتر را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

آخرین اخبار فرهنگی و هنری، سینما و تئاتر را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

به گزارش آی‌فیلم، در این بسته خبری اخبار هنرمندان و جشنواره‌ها را به مخاطبان عرضه می‌داریم.

مستند «آب، باد، خاک، نان» به لهستان رفت

مستند «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری به نوزدهمین دوره جشنواره «میلینیوم» لهستان راه پیدا کرد.

مستند ۲۵ دقیقه‌ای «آب، باد، خاک، نان» که تولیدش بیش از یکسال زمان برده روایتی خوش آب و رنگ و لطیف از زندگی ابوالفضل و ستایش ۲ کودک فهرجی است که در پیچ و تاب سرنوشت، زندگی متفاوتی را تجربه می‌کنند.

این جشنواره از ۱۳ تا ۲۲ ماه می برابر با ۲۳ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه برگزار می‌شود.

اسامی ۵ فیلم مستند بلند و ۹ فیلم کوتاه راه یافته به سوییس

اسامی ۵ فیلم مستند بلند و ۹ فیلم کوتاه (مستند و داستانی) راه یافته به هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس اعلام شد.

در بخش فیلم‌های مستند بلند این دوره از جشنواره، فیلم‌های «جابه‌جایی یا نابه‌جایی» ساخته پریسا گرگین، «خطوط ناپیدا» ‌ ساخته مهدی رخشانی، «سیاوش در آتش» ساخته کیوان مهرگان، «مشق امشب» ساخته مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی و «هزار زن» ساخته مژگان ایلانلو حضور دارند.

همچنین در بخش فیلم‌های کوتاه (مستند و داستانی) هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس فیلم‌های «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری، «آیدنتی‌بای» به کارگردانی سجاد شاه‌حاتمی، «تهاتر» به کارگردانی زیبا کرمعلی و عماد آراد، «جان‌ داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی، «جزر و مد» به کارگردانی پدرام مهرخواه، «عروسک» به کارگردانی الهه اسماعیلی، «کپسول» به کارگردانی امیر پذیرفته، «مرا ببوس» به کارگردانی علیرضا خالق‌وردی و «مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی حضور دارند.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس به دبیری یدالله داج روز ۲۶ می (۵ خرداد) آغاز می شود و تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) ادامه پیدا می‌کند.

هفدهمین مراسم «شب بازیگر»  برگزار می‌شود

هفدهمین مراسم «شب بازیگر» با ریاست ایرج راد بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر برگزار می‌شود.

 شهره سلطانی دبیر هفدهمین مراسم «شب بازیگر» گفت: در جلسه هماهنگی که با حضور اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن صنفی بازیگران تئاتر برگزار شد، ایرج راد با رای تمامی اعضای هیات مدیره به عنوان رئیس این دوره از گردهمایی بزرگ بازیگران تئاتر و شب بازیگر انتخاب شد که برای من افتخار بزرگی است.

ایرج راد رئیس هیات مدیره انجمن صنفی بازیگران تئاتر و یکی از بازیگران و کارگردانان شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که بیش از پنج دهه به طور پیوسته در عرصه هنر بازیگری و کارگردانی فعالیت داشته و علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های تهران و نبی اکرم، فعالیت صنفی منسجم خود را از دهه ۷۰ با حضور در هیات موسس خانه سینما، خانه هنرمندان و خانه تئاتر آغاز کرده است.

مراسم «شب بازیگر» و گردهمایی بزرگ خانواده بازیگران تئاتر، پس از وقفه‌ای دو ساله به دلیل همه‌گیری کرونا با ریاست ایرج راد و دبیری شهره سلطانی روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

صفحه اینستاگرام آی‌فیلم

م ه / ص گ

نظر شما
ارسال نظر