پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2745
-
الف
+

او یک فرشته بود و شروع ژانر ماورایی

در این گزارش نگاهی کوتاه به سریال ماورایی «او یک فرشته بود» انداخته‌ایم.

در این گزارش نگاهی کوتاه به سریال ماورایی «او یک فرشته بود» انداخته‌ایم.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از باشگاه خبرنگاران، سریال «او یک فرشته بود» به کارگردانی «علیرضا افخمی» تولید سال ۱۳۸۴ است. حال و هوای این سریال با سریال‌های مناسبتی ماه رمضان تفاوت عمده داشت؛ مخاطبان پیش‌تر ژانر کمدی و درام را تجربه کرده بودند، اما او یک فرشته بود آغازگر ژانری جدید در تلویزیون ایران به نام ژانر «ماورائی» نام گرفت.

این سریال داستان زندگی مردی به نام «بهزاد» با بازی زنده یاد «حسن جوهرچی» را به تصویر می‌کشد که پس از سانحه ترافیکی با دختری به نام «فرشته» زندگی مشترک وی دستخوش تغییراتی می‌شود و این داستان تا جایی ادامه پیدا می‌کند که حتی «بهزاد» تصمیم به طلاق همسر و ازدواج با دختر جوان می‌گیرد.

سریال «او یک فرشته بود» روایتگر داستانی است که در خلال آن برای اولین بار شیطان در کالبد یک انسان نمایش داده شد تا از این طریق شیطان را در قالب متافیزیکی و ماورائی برای مخاطبان باورپذیرتر نشان دهد؛ البته پس از این سریال، در سال‌های بعد سریال‌های مشابه دیگری مانند «اغماء» نیز در صدا و سیمای ایران تولید و نشر شد.

از ابتدای سریال شیطان در قالب یک انسان و بدون اینکه مستقیم و کلیشه‌ای به حضور او اشاره شود، وارد خط اصلی قصه می‌شود.

سریال او یک فرشته بود در چند سکانس تا حدودی وارد ژانر وحشت هم می‌شود؛ صدا‌های وحشتناک، تغییر چهره و نشان دادن نما‌هایی از جهنم این سریال را ترسناک هم نشان می‌دهد.

زنده‌یاد حسن جوهرچی، مریم کاویانی، رضا توکلی، ثریا قاسمی و بهاره افشاری از جمله بازیگران این سریال هستند.

گفتنی است این سریال هر روز ساعت ۱۶:۰۰ روی آنتن شبکه آی‌فیلم فارسی می‌رود و تکرار آن نیز در ساعات ۰۰:۰۰ و ۸:۰۰ صبح روز بعد پخش می‌شود.

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر