پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5088
-
الف
+

خاطرات نگین محسنی از «مادام بلانش»

بازیگر نقش «مادام بلانش» در سریال «کلاه پهلوی» از حضورش در این سریال می‌گوید.

نگین محسنی بازیگر نقش «مادام بلانش» در سریال «کلاه پهلوی» از حضورش در این سریال تاریخی سخن گفت. 

به گزارش آی‌فیلم، نگين محسنی از نسل بازيگران جوانی است که به واسطه تسلط به زبان فرانسه و نزديک بودن چهره و فيزيکش به شخصيت «بلانش» قصه «کلاه پهلوی» وارد حرفه بازيگری شد و به نوعی ره صد ساله را یک‌شبه طی کرد. وی درباره پذیرفتن نقش «مادام بلانش» گفت: در سال 85 روی پايان‌نامه‌ام در رشته زبان فرانسه کار می‌کردم که با پروژه «کلاه پهلوی» آشنا شدم، يعني زبان و ادبيات فرانسه تدريس می‌کردم و عوامل اين گروه به بازيگری برای نقش «بلانش» احتياج داشتند که به زبان فرانسه تسلط داشته باشد و خصوصيات فيزيکی‌اش هم با آن‌چه که در فيلم‌نامه بود هم‌خوانی داشته باشد؛ بنابراين من را برای اين نقش انتخاب کردند. البته در آن مقطع روی پايان‌نامه‌ام کار می‌کردم و می‌خواستم کارشناسی ارشد ادبيات فرانسه‌ام را بگيرم و تصميم داشتم برای ادامه تحصيل در مقطع دکتری به فرانسه بروم؛ اما بازی در اين پروژه بيشتر از آن چيزی که تصور می‌کردم طول کشيد و در ایران ماندگار شدم.

نگین محسنی درباره شخصیت «بلانش» نیز گفت: شخصيت خودم با «بلانش» شباهت دارد، البته خيلی بازيگران باتجربه هم بودند که می‌شد اين نقش به آن‌ها پيشنهاد شود ولی تسلطم به زبان فرانسه و خصوصيات فيزيکی و خيلی از معيارهای ديگر، نقاط مشترک بين «نگين محسنی» و «بلانش» بود که باعث انتخابم شد. البته دانستن زبان فرانسه کمک زیادی به من کرد تا جایی که بسیاری از شخصيت‌های داستان در بعضی از سکانس‌ها بايد به این زبان صحبت می‌کردند و ديالوگ‌های فرانسوی می‌گفتند، من هم ابتدا ديالوگ‌ها را ترجمه می‌کردم و بعد به بازيگران کمک می‌کردم تا بتوانند آن‌ها را تلفظ بکنند و معنی‌اش را درک کنند.

بازیگر نقش «مادام بلانش» از سختی‌های تصویربرداری سریال «کلاه پهلوی» گله داشت و افزود: به هر حال چون پروژه طولانی شد برای همه سخت بود؛ من هم ابتدا که شروع به کار کردم تصور می‌کردم حدود يک سال يا يک سال و نيم فيلم‌برداری طول بکشد، به همين دليل برای ادامه تحصيل به فرانسه نرفتم تا تجربه جديدی در زندگی‌ام کسب کنم؛ اما يک سال و نيم کجا و 6 سال و نيم کجا! طولانی بودن پروژه سخت بود.

وی در پایان درباره تجربه کار کردن با کارگردان این سریال و بازیگری در کنار بازیگران باتجربه آن گفت: چون تجربه کار در اثر ديگری را نداشتم کار سختی نبود؛ آقای «سیدضیاءالدین دری» کارگردان خيلي خوب، باسواد، دقيق و سخت‌گيری است و به شيوه کاری ايشان به عنوان نخستين تجربه عادت کردم. همچنین از بازی در کنار بازیگران باتجربه چیزهای زیادی یاد گرفتم و شانس بزرگی برايم بود که در نخستين تجربه بازيگری‌ام بتوانم در کنار اين بازيگران قرار بگيرم. وقتی در مقابل بازيگران قوی و توانمند قرار می‌گرفتم راحت‌تر بازی می‌کردم و از آن‌ها انرژی می‌گرفتم و همه چيز راحت‌تر و بهتر پيش می‌رفت. 

 بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

تصاویر کمتر دیده شده از سریال کلاه پهلوی

ا.ا / ا ز

نظر شما
ارسال نظر
پانته‌آ کرکه ابادی

من فیلم کلاه پهلوی را خیلی دوست دارم

مهدی خرسند

درود بی پایان خدمت تمام زحمت‌کشان شبکه زیبای آی‌فیلم...خواستم از بازی بی‌نظیر آقای کیانیان در سریال کلاه‌پهلوی تشکر کنم.ایشان هنرمند بسیار توانا و خبره‌ای هستن....انصافاً بازی ایشان در تمامی کارهایشان فوق‌العاده و بی‌نقص هست

سارا

خانم نگین محسنی عالی هستن واقعا بی نظیر حیف که دیگه بازی نکردن و هیچ عکسی غیر عکس های سریال ازشون نیست هرجا هستن موفق باشن بسیار انسان بی ادعا و بزرگ منشی هستن 🌹