پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4067
-
الف
+

تبریکی متفاوت در روز تولد آزیتا حاجیان

ملیکا شریفی نیا بازیگر سینما، 64 ساله شدن مادرش را تبریک گفت.

آزیتا حاجیان بازیگر پیش کسوت سینما و تلویزیون، روز گذشته 64 ساله شد.

به گزارش آی‌فیلم فارسی، «آزیتا حاجیان» بازیگر سینما و تئاتر 21 دی ماه سال ۱۳36 در تهران به دنیا آمد و مدرک دانشگاهی خود را در رشته هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر تهران اخذ کرد.

وی فعالیت هنری خود را از سال 1354 با بازی در نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» آغاز کرد و پس از آن با حضور در نمایش « بهرام چوبینه »، «ژاندارک»، «نسل آواره» و «نمایش بی کلام» به اجرای تئاترخود ادامه داد که آخرین آن نمایش «دایره گچی قفقازی» بود.

حاجیان فعالیت سینمایی خود را در سال 1368 با فیلم «دزد عروسک ها» به کارگردانی محمدرضا هنرمند آغاز کرد. وی در سال ۱۳۷۷ در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فجر برای بازی در فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین‌الملل شد.

آزیتا حاجیان در آثار سینمایی فراوانی از جمله: «خط فرضی»، «زیر سقف دودی»، «ماه در جنگل»، «لاله»، «تاکسی نارنجی»، «خواب زمستانی»، «دیوار»، «محیا»، «باغ فردوس، پنج بعد از ظهر»، «شمعی در باد»، «معادله»، «روبان قرمز»، «آدم برفی»، «هنرپیشه»، «سفر جادویی» و «دزد عروسک‌ها» ایفای نقش کرده است. 

سریال هایی که حاجیان در آنها بازی کرد عبارتند از: «امام علی علیه السلام»، «آینه‌های نشکن»، «کیمیا»، «دبیرستان خضراء»، «دومین انفجار»، «سفر سبز»، «ساعت شنی»، «تا ثریا»، «همسایه‌ها»، «روزهای بهتر»، «بازی نقاب‌ها»، «سال‌های دور از خانه» و «نجلا». 

«ملیکا شریفی نیا» تولد مادر خود را با انتشار تصویری از کودکی خود در کنار مادرش تبریک گفته است. 

ملیکا شریفی نیا در توضیح این عکس، مادرش را خلاق‌ترین، همراه‌ترین و دل سوزترین رفیق دنیا توصیف کرد.


بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی فیلم
پخش سایه روشن آغاز شد
معرفی سریال‌های نوروزی ۱۴۰۱
ه ص / ا ز 

نظر شما
ارسال نظر