پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3987
-
الف
+

نظر یک منتقد سینما و تلویزیون درباره «نوروز رنگی»

محمدتقی فهیم نظر خود را در ارتباط با سریال «نوروز رنگی» گفت.

محمدتقی فهیم نظر خود را در ارتباط با سریال «نوروز رنگی» گفت.

به گزارش آی‌فیلم این منتقد سینما و تلویزیون که خود اهل مشهد است در ارتباط با این سریال گفت: «نوروز رنگی» را چون خودم خراسانی هستم هر شب می‌دیدم. خودم بزرگ شده مشهد هستم و دوره‌ای که در سریال روایت می‌شود را تجربه کرده‌ام.

به نظرم کارگردان سریال، کمدی و به ویژه کمدی بزن و بکوب را می‌شناسد. پریدن بر سر و کول هم و سیلی زدن به هم دیگر ممکن است در برخی کارها ناپسند شمرده شود، اما چون «نوروز رنگی» بر مبنای گونه کمدی بزن و بکوب طراحی شده، در این قالب قبل توجیه است. به لحاظ قالب از نمایش رو حوضی ایران هم در این سریال بهره گرفته شده، تلفیق تئاتر رو حوضی با کمدی بزن و بکوب معجون «نوروز رنگی» را ساخته است. به خوبی دهه ۶۰ را ترسیم کرده و در دیالوگ نویسی ‌ها هم دقت لازم صورت رفته است. یکی دیگر از نکته‌های مثبت سریال، استفاده از بازیگران مشهدی است. وقتی برای ساخت سریال به شهرستانی می‌روند، بهتر است از خود محلی‌ها هم استفاده کنند؛ همانطور که در سریال «نون خ» هم این مساله لحاظ شده و توفیق کسب کرده است. فضاسازی در سریال به خوبی انجام شده است. ویژگی‌های زیادی در سریال وجود دارد که قطعا برای خراسانی‌ها جذاب تر است، بقیه هم اگر پای سریال می‌نشستند می‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند؛ البته ضعف اصلی سریال برای ارتباط با مخاطب انبوه از سراسر ایران، نداشتن داستان است. در این سریال به آن شکل قصه‌ای نمی‌بینیم که بخواهیم دنبال کنیم.

او گفت: بیشتر نوستالژی‌ها مثل ویدیو، آتاری، پیکان و ... در این سریال دیده می شود اما این‌ها برای سریالی که قرار است مثلا ۱۵ یا ۲۰ شب پخش شود، کم است و تکراری می‌شود. «نوروز رنگی» از این جهت آسیب جدی دیده است؛ با تمام این‌ها، شیرینیِ خود بازیگران تا حدودی مخاطب را با سریال همراه کرده است.

مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» هر شب ساعت ۲۱:۰۰ از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و تکرار آن نیز روز بعد در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید:

هندی بازی تیموری در «نوروز رنگی»!

جدول پخش شبکه آی فیلم

ص گ

نظر شما
ارسال نظر