پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3881
-
الف
+

یاد و خاطره انوشیروان ارجمند در مختارنامه

به مناسبت سالروز درگذشت انوشیروان ارجمند، گفت‌وگوی این هنرمند فقید را در گزارش زیر بخوانید.

به مناسبت سالروز درگذشت انوشیروان ارجمند، گفت‌وگوی این هنرمند فقید را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ایکنا، انوشیروان ارجمند متولد 27 مهر 1320 است که با بازیگری و کارگردانی در تئاتر مشهد از سال 1340 وارد عرصه هنر شد و در آثار مشهوری چون، سریال امام علی(ع)، مختارنامه، یتیم خانه ایران، روزی روزگاری، معصومیت از دست رفته و .... به ایفای نقش پرداخته است. 

او پس از تحمل مدتی بیماری در سن 73 سالگی دارفانی را وداع گفت و 23 آذر سال 1393 چشم از جهان فروبست.

به مناسبت سالروز درگذشت انوشیروان ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان، بخشی از مصاحبه این هنرمند فقید را در ادامه مشاهده خواهیم کرد.

انوشیروان ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون درباره سریال‌هایی نظیر «مختارنامه» بیان کرد: من تمام کارهایی که در آنها حضور داشتم را دوست دارم، حال ممکن است در این میان کاری را بیشتر دوست داشته باشم و کاری را کمتر؛ با توجه به این توضیح «مختارنامه» کار فاخری بود که آن را دوست داشتم، اما کارهای محبوب من که بهترین سریال‌های تاریخی سیما هستند «امام علی» و «روز و روزگاری» است.

وی درباره «مختارنامه» باید بگویم که کارگردانی داود میرباقری بسیار تحسین برانگیز بود. در مقایسه با کارگردانی متن را ضعیف‌تر می‌دانم، چون همانگونه که گفتم کارگردانی از استانداردهای بالایی بهره برده بود. نکته دیگر که علاقمند هستم بگویم این است که من به شخصه برهوت زیبایی که در «امام علی (ع)» بود را با صدها دکور «مختارنامه» تعویض نمی‌کنم.

این بازیگر به توضیح فوق اضافه کرد: از گفته فوق کاملا مشخص است که من «امام علی (ع)» را به شدت دوست دارم. این مسئله سبب ضعیف دانستن «مختارنامه» نیست، بلکه این «امام علی(ع)» که کار فاخرتری از آب در آمده است. هرچند ممکن است به لحاظ امکانات و جلوه‌های کامپیوتری از داده‌های بیشتری بهره برده باشد. در این میان باید این مهم را هم متذکر شوم که چندپارگی متن یکی از ضعف‌های آشکار «مختارنامه» است.

ارجمند درباره شخصیت خود در این دو سریال گفت: در سریال «امام علی» من نقش اشعث را ایفا کردم و در «مختارنامه» نیز رفاعة ابن شداد را بازی کردم، اما به شخصه اشعث را بیشتر می‌پسندم، چون جامعیت و کنش آن نقش در مقابل با کنش‌های معلومی که وجود دارد خیلی قوی‌تر است. در ضمن به لحاظ دراماتیک بودن هم ابعادی که بر شخصیت اشعث مستتر می‌شود تراژیک‌تر است.

وی در پایان اظهار کرد: من اگر بخواهیم مقایسه‌ای عینی از این دو کار داشته باشم باید بگویم که «امام علی(ع)» شبیه «لارنس عربستان» است که سرشار از عمق است، اما «مختارنامه» همانند «گلادیاتور» صحنه‌های زد و خورد و مبارزه دارد. تفاوتی که تاریخ سینما ثابت می‌کند کدامیک بهتر هستند.


یادی از درگذشتگان سریال روزی روزگاری

جدول پخش شبکه آی فیلم

م ن/ه خ

نظر شما
ارسال نظر