پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5419
-
الف
+

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

در این بسته خبری، نگاهی به تازه‌ترین خبرهای فرهنگی- هنری خواهیم انداخت.

در این بسته خبری، نگاهی به تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری ۲۴ ساعت گذشته ایران و جهان خواهیم انداخت.

به گزارش آی‌فیلم، فیلمبرداری بخش‌های جدید سریال «سلمان فارسی»، محصول مرکز سیمافیلم به کارگردانی داوود میرباقری در جزیره قشم آغاز شد. سریال «سلمان فارسی» که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد، سه فصل دوران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام را روایت می‌کند. 

با پایان مهلت قانونی ثبت‌نام متقاضیان شرکت در چهلمین جشنواره فیلم فجر، 94 فیلم بلند سینمایی متقاضی شرکت در این دوره جشنواره شدند. بر این اساس، بازبینی فیلم‌های بلند سینمایی متقاضی حضور در جشنواره از دهم آذر آغاز و اسامی حداکثر 22 فیلم سینمایی راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران تا 5 دی اعلام خواهد شد. این دوره از جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد. 

فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی، برنده جایزه اصلی (آینه نقره‌ای) جشنواره فیلم «Films From the South»، بزرگ‌ترین جشنواره فیلم در اسلو نروژ، شد. 

اسامی فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند «مسابقه بین‌الملل» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت اعلام شد. در بخش فیلم‌های کوتاه ۱۱ فیلم‌ از ۸ کشور و در بخش فیلم‌های نیمه بلند ۷ فیلم‌ از ۹ کشور از سوی هیات انتخاب به بخش مسابقه راه یافتند. پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه با دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی فیلم

ا.ا/ ا.ز

نظر شما
ارسال نظر