پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2942
-
الف
+

شیار 143، مادرانه‌ترین فیلم دفاع مقدس

در این گزارش به مناسبت هفته دفاع مقدس، نقدی بر فیلم «شیار 143» داشتیم.

در این گزارش به مناسبت هفته دفاع مقدس، نقدی بر فیلم «شیار 143» داشتیم.

به گزارش خبرنگار آی‌فیلم، فیلم سینمایی «شیار 143» ساخته نرگس آبیار در سال 1392 است. این فیلم نگاهی به زندگی زنی به نام "الفت" دارد که در انتظار پسر شهیدش سلوکی الی الله را طی میکند.

نرگس آبیار با آن ظرافت زنانه‌اش، دفاع مقدس را از چشمان مادری دید که عاشقانه پسرش را دوست داشت و بنابر تکلیف راضی می‌شود یونس، پسرش راهی جبهه شود. پسری که برای یک زن همه چیز است. درام این ماجرا از وقتی صورت می‌گیرد که در جریان عملیات والفجر مقدماتی تعدادی از نیروهای ایرانی اسیر و تعدادی زخمی و کشته می‌شوند و یونس یکی از نیروهای حاضر در این عملیات بوده است.الفت مادر است و خبر را می‌شنود اما ظن هرچیزی را می‌دهد جز شهادت پسرش را.  

مریلا زارعی با آن هنر بازیگریش از این به بعد بیشتر به کمک نرگس آبیار میاید تا ادامه داستان را که شاید برای افرادی که عاشق فیلم‌های جنگی و هیجانی هستند و  ادامه این داستان برایشان کسل کننده باشد، جذاب کند. زارعی در نقش الفت فرو می‌رود تا جایی که ما دیگر مریلا زارعی را نمی‌بینیم بلکه پیرزن مسنی را می‌بینیم که در انتظار خبری از فرزندش پیر شده است و چه زیبا است صحنه رسیدن این پیرزن به پیکر فرزندش.

آغوش مادرانه جسد فرزند که چند استخوان از او باقی نمانده و محو شدن این سکانس به سکانس تولد فرزند، پایانی امیدبخش به مخاطب می‌دهد.

ص.گ/ه.خ

نظر شما
ارسال نظر