پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3141
-
الف
+

راز ماندگاری صاحبدلان

سریال «صاحبدلان» این روزها از آنتن آی‌فیلم درحال پخش است.

سریال «صاحبدلان» این روزها از آنتن آی‌فیلم درحال پخش است.

به گزارش آی‌فیلم، به بهانه پخش سریال «صاحبدلان» از شبکه آی‌فیلم، گفت‌وگویی که پیش‌تر با مجید یاسر داشته‌ایم را مرور می‌کنیم.

مجید یاسر همان وکیل جوان سریال «صاحبدلان» است. جواد جوادی که وکیل و مشاور حشمتیان است و به دینا دل می بندد و در پایان قصه، به شکل تلویحی از او بله را می گیرد. یاسر پیش از سریال «صاحبدلان» در آثاری همچون «دختری به نام آهو»، «سه در چهار»، «راه بی پایان» و «چهار چرخ» جلوی دوربین رفته بود و پس از آن، در مجموعه های «خاتون»، «پادری» و «نون خ2» به ایفای نقش پرداخته است.

او البته تجربه بازی در فیلم های سینمایی «روز سوم»، «توفیق اجباری»، «تلفن همراه رئیس جمهور» و «به وقت خماری» را نیز در کارنامه هنری خود دارد. یاسر تاکید دارد که از اولین حضورش در جلوی دوربین در فیلم روز سوم تا آخرینش در نون خ2 سعی کرده تا کمترین اشتباه را در انتخاب نقش هایش داشته باشد. این بازیگر همچنین می گوید که اندازه نقش ها چندان اهمیتی برایش ندارد و بیشتر به ماندگاری آنها فکر می کند. یاسر از سریال صاحبدلان به عنوان یکی از بهترین آثار مناسبتی تلویزیون یاد می کند و انسجام قصه و حوصله کارگردان و نویسنده را سه ضلع موفقیت این سریال برمی شمرد. او همچنین همبازی شدن با سیروس گرجستانی در سریال «صاحبدلان» را یکی از شانس های زندگی هنری خود می داند.

سریال صاحبدلان به عنوان یکی از شاخص ترین آثار مناسبتی تلویزیون در ماه مبارک رمضان این شب ها روی آنتن آی‌فیلم رفته است. به همین مناسبت، گفت‌وگویی داشته‌ایم با مجید یاسر، بازیگر این اثر نمایشی که در ادامه می‌خوانید.

آقای یاسر، بازی در «صاحبدلان» همچنان یکی از به یادماندنی ترین نقش آفرینی های شما است، هر چند نقش چندان بلندی هم در این سریال نداشتید.

خدا را شکر می کنم که کمترین اشتباه را در انتخاب نقش هایی که تا به امروز بازی کرده ام داشته ام. از روز سوم که اولین فیلم سینمایی ام بود تا نون خ2 که آخرین سریالم محسوب می شود، سعی کردم به اندازه نقش ها توجه نکنم، بلکه به ماندگاری شخصیت ها فکر کنم. شخصیت هایی که تاثیرگذار باشند و بتوانند روند قصه را عوض کنند. اگر در صاحبدلان من نقش جوادی را انتخاب کردم که وکیل جوان حشمتیان بود، به دلیل تاثیرگذاری اش در قصه بود. در سریال نون خ2 هم با وجودی که از قسمت دوازدهم وارد قصه می شدم، نقش شخصیتی را بازی می کردم که روند داستان را تغییر می داد. در مورد صاحبدلان هم باید بگویم از آنجا که این سریال مضمونی دینی داشت و قرار بود در ماه مبارک رمضان پخش شود، نهایت دقت را باید به کار می گرفتم تا بین بازیگران دیگر گم نشوم. خدا را شکر با راهنمایی های محمدحسین لطیفی و سایر دوستان، شخصیت جوادی با وجودی که به لحاظ زمانی چندان جلوی دوربین نبود اما دیده شد و اتفاقا در قصه هم تاثیرگذار بود. معتقدم که صاحبدلان یکی از بهترین سریال های مناسبتی ماه مبارک رمضان است که هنوز هم جذاب به نظر می رسد.

جوادی با حشمتیان به عنوان صاحبکارش کل کل ها و چالش های گفتاری زیادی دارد. همبازی شدن با سیروس گرجستانی در نقش حشمتیان چگونه تجربه ای برای شما به عنوان یک بازیگر جوان در آن سال ها بود؟

 حضور سیروس گرجستانی به عنوان پیشکسوتی کاربلد و انسانی دوست داشتنی به سریال یک شخصیت می بخشید. در ضمن، من و او باید در یک فضای توامان طنز و رئال بازی می کردیم و در عین حال، مراقب بودیم تا نوع بازی مان به ساختار کلی سریال که مذهبی بود آسیب نرساند و به قول معروف، گل درشت نشود. سیروس گرجستانی در این مسیر خیلی کمک می کرد و سکانس ها را طوری مدیریت می کرد که یک نوع تعادل برقرار شود. به هر حال او در این سریال مولتی میلیاردری است که دینا را نجات می دهد و مسیر قصه را به سمت دیگری می برد. فکر می کنم خدا مرا دوست داشت که در آن سال ها در کنار سیروس گرجستانی قرار داد.

 جوادی با وجودی که یک کاراکتر جدی است اما رگه هایی از طنز در نوع گفتار و رفتارش مشاهده می شود. این ویژگی به خواست کارگردان بود یا از خودتان به نقش اضافه می کردید؟

من سعی دارم تمام شخصیت هایی که نقش هایشان را ایفا می کنم برای خودم کنم. خودم در زندگی شخصی ام آدم شوخی هستم و رگه هایی از طنز در گفتار و رفتارم وجود دارد. زندگی را سخت نمی گیرم. این راحتی و آرامش را در کاراکتری که می خواهم نقشش را بازی کنم تزریق می کنم و در نهایت به مخاطب ارائه می دهم.

راز ماندگاری و محبوبیت سریال صاحبدلان را در چه می بینید؟

 در سادگی بیش از اندازه. نه کارگردان و نه نویسنده نمی خواستند چیزی را فراتر از آنچه برای مردم ملموس باشد مطرح کنند. هیچ چیز غلو شده ای در قصه وجود نداشت و فکر می کنم صاحبدلان جزو معدود سریال هایی است که همه شخصیت ها به شکل هدفمند و تاثیرگذار در قصه حضور دارند و نقش آفرینی می کنند. متن قوی در کنار حوصله زیاد کارگردان و تهیه کننده باعث شد که خروجی فوق العاده ای حاصل شود. نزدیک به 10 ماه برای ساخت صاحبدلان زمان صرف شد که این روزها دور از ذهن است.

خودتان مخاطب شبکه آی فیلم هستید؟

بله می بینم، اما وقتی درگیر کار می شویم دیگر خیلی نمی توانم پیگیر باشم. آی‌فیلم یکی از شبکه های پرمخاطب است و جذابیت های خودش را دارد.

مجموعه تلویزیونی «صاحبدلان» هر روز ساعت ۱۶:۰۰ پخش می‌شود و بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۰:۰۰ و ۰۸:۰۰ روز بعد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دانلود و مشاهده سریال «صاحبدلان»

معرفی سریال‌های رمضانی تلویزیون

موفقیت صاحبدلان از برکات حضور قرآن بود

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر