پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4332
-
الف
+

داستان و بازیگران سریال احضار

سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی در ماه مبارک رمضان روی آنتن رسانه ملی می‌رود.

سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید در ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

به گزارش آی‌فیلم، تصویربرداری سریال «احضار» از آبان سال ۱۳۹۹ در جنگل‌های شمال کشور کلید خورد و پس از مدتی عوامل ساخت این سریال همزمان مراحل فیلمبرداری و امور فنی آن را در تهران ادامه دادند.

گفتنی است «احضار» سریالی ماورایی است که علیرضا افخمی کارگردانی آن را برعهده دارد.

در این مجموعه  آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی حضور دارند و افسانه چهره‌آزاد، على دهکردى، خیام وقار کاشانى، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایى نیز در مراحل مختلف تصویربرداری به گروه بازیگران اضافه شدند.

سریال رمضانی «احضار» به نقد عرفان‌های کاذب می‌پردازد. داستان کلی این سریال روایتگر ماجرای مسافرت مائده و زهره است که دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آن‌ها قصد دارند به همراه سوسن و شکیبا، دو تن از دوستان نزدیک خود، برای یک سفر تفریحی به شمال کشور بروند. اگر چه به نظر می‌رسد که چهار نفر آن‌ها دوستان صمیمی هم هستند، اما در میان این دوستان به ظاهر صمیمی، یکی از آن‌ها نسبت به مائده حسادت ورزیده و دل خوشی از او ندارد که این سفر بهانه‌ای می‌شود تا کینه‌ورزی‌های دوست مائده آشکار شود و ... .

کارگردان احضار در این سریال سعی داشته تا علاوه بر گفتن قصه اشاره‌هایی نیز به دنیای دیگر و ماورا داشته باشد. او گفته که «فکر می‌کنم مرکزیت تقریبا همه ادیان ابراهیمی بیش از هر چیزی انذار دادن انسان‌ها به وجود دنیای پس از مرگ است. به همین علت در این کار هم‌ روی این قضیه تا حدی تأکید داشتم و فکر می‌کنم از این‌ جهت دینی‌ترین رسالت کار‌های تصویری همین است که بیننده را به دنیای پس از مرگ و فضایی فراتر از این دنیا جلب کند و این کار نیز همین ویژگی را دارد».

او همچنین به هجمه‌هایی که قرار است به سریال احضار وارد شود اشاره کرده و گفته است که «بیش از آن‌که به کار‌های ماورائی هجمه وارد شود، طبق بازخورد‌هایی که ما از مردم گرفتیم، دلتنگی و اشتیاق بود که بازهم از این کار‌ها ساخته و پخش شود. آن هجمه‌ها هم به کار‌های ماورائی است و هم به دیگر آثار. در واقع این ژانر هم مثل هر کار دیگری هم موافق دارد و هم مخالف؛ ما هم خیلی از آن نمی‌ترسیم و فرار نمی‌کنیم، چون کارمان این است.»

کارگردان سریال احضار اعتقاد دارد که این سریال نسبت به کار‌های قبلی‌اش تفاوت‌هایی دارد و گرچه این کار هم همان فضای ماورائی را دارد و بحث‌های ماورائی دیگری مثل کار‌های قبلی در آن مطرح می‌شود، اما تفاوت‌های زیادی دارد و داستان با بقیه مجموعه‌هایی که داشته مثل «۵کیلومتر تا بهشت»، «اغما» یا «او یک فرشته بود» متفاوت است.

او درباره این تفاوت‌ها می‌گوید که «مهم‌ترین خصوصیت و تمایز می‌تواند این باشد که داستان خیلی پیچیده و شخصیت‌های متعددی دارد، یعنی در کار‌های قبلی که از آن گفتم، داستان خیلی محدود و متمرکزی با شخصیت‌های محدودی داشت، اما در این مجموعه این جریان خیلی متفاوت است و از جهت تعدد شخصیت بین کار‌های من ویژه است و همین هم‌ ساخت و اجرا را خیلی سخت می‌کند.»

سریال30  قسمتی «احضار» به تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید محصول مرکز سیما فیلم است که شب‌های ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک می‌رود.

بیشتر بخوانید:

پخش هم‌بازی تا رمضان ۱۴۰۰ ادامه دارد

معرفی سریال رمضانی تلویزیون

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر