پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2460
-
الف
+

تجربه ای از دعواهای زن و شوهری نداشتم

سپند امیرسلیمانی به بهانه پخش «من یک مستاجرم» از آی‌فیلم، مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر انجام داده که در پی می‌آید.

سپند امیرسلیمانی هنگام بازی در سریال من یک مستاجرم 22 ساله بود و باید نقش مرد متاهلی را ایفا می‌کرد که با همسرش مشکل و درگیری‌های زیادی دارد. امیرسلیمانی از بازی در این نقش به عنوان تجربه‌ای شیرین اما سخت یاد می کند و می گوید تجربه‌ای از دعواهای زن و شوهری نداشته است. او همچنین پرداختن به مسائل روز جامعه را از جمله دلایل موفقیت سریال من یک مستاجرم ذکر و تاکید می‌کند که این مشکلات همچنان پابرجا هستند و خانواده‌ها به خصوص جوانان با آنها دست به گریبان.

این بازیگر تاکید می کند در زمان پخش اولیه سریال به مانند امروز فضای مجازی وجود نداشته و مردم در کوچه و خیابان واکنش های مثبتی نشان می داده‌اند. او همچنین تصریح می کند از بابت بازپخش های «من یک مستاجرم» کامنت های فراوانی از مخاطبان سریال در سال های اخیر در فضای مجازی دریافت کرده است. شب های برره، مرد دوهزارچهره، خوش نشین ها، کلاه پهلوی، تبریز در مه، معمای شاه، در حاشیه و باخانمان از جمله دیگر سریال هایی هستند که امیرسلیمانی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

_ این شب ها سریال من یک مستاجرم را از شبکه آی فیلم می بینید؟

بله، اکثر قسمت هایش را دیده ام.

_ با این که ۱۶ سال از ساخت این سریال می گذرد، ولی موضوع آن همچنان تازگی دارد. آیا برای شما هم اینگونه است؟

اجاره نشینی، صاحب خانه شدن، دعواها و ماجراهای زن و شوهری و ... موضوعاتی هستند که هیچگاه قدیمی نمی شوند و همیشه تازگی دارند. خانه دار شدن در ایران هر چه می گذرد و ثانیه به ثانیه سخت تر می شود. برای خودم هم این سریال با گذشت سال ها از ساختش، پر از لحظه های خوب با دوستی های بی نظیر بود و هیچ گاه کهنه و فراموش نمی شود.

_ درباره کاراکتر حسام توضیح می دهید و این که چقدر نقشتان را دوست داشتید؟

نقشم را خیلی دوست داشتم. برای بازی در دو سه نقش سریال نامزد بودم که در آخر، نقش حسام به من رسید.

_ حسام با همسرش (هنگامه) چالش ها و درگیری های زیادی دارد. ایفای چنین نقشی با توجه به جوان بودنتان در آن سال ها برایتان سخت نبود؟

زمان فیلمبرداری من یک مستاجرم ۲۲ ساله بودم و هیچ تجربه ای از دعواهای زن و شوهری نداشتم و حتی بین پدر و مادرم هم هیچ گاه دعوایی نبود و من تجربه اش نکرده بودم. همین موضوع، ایفای چنین نقشی را کمی سخت می کرد.

_ چه بازخوردی از مخاطبان سریال چه در پخش اولیه و چه در بازپخش های بعدی گرفتید؟

مردم خیلی سریال را دوست داشتند و هر چه زمان می گذرد، بیشتر از آن استقبال می کنند. بینندگان در هنگام بازپخش ها در فضای مجازی کامنت می گذارند و سریال خیلی مورد استقبال قرار می گیرد. در زمان پخش اولیه، فضای مجازی وجود نداشت اما مردم در کوچه و خیابان مرا که می دیدند خیلی لطف داشتند و از سریال راضی بودند.

_ نقاط قوت و تمایز این سریال را در چه می بینید که با گذشت این همه سال، باز مخاطب از آن استقبال می کند و برایش جذاب است؟

تیم خوب همیشه کار خوب تولید می کند. حضور کارگردان، نویسنده، تیم تهیه و تولید، و بازیگران خوب باعث شده بود سریال خوبی از آب دربیاید؛ اتفاقی که این روزها کمتر می افتد. نمی دانم دلیلش چیست؛ بودجه کم، کمبود وقت و هر دلیل دیگری. هنوز وقتی سریالی مثل «خانه به دوش» پخش می شود، بیننده فراوانی دارد و یا زمانی که «پایتخت» از آی فیلم پخش می شود، نسبت به سریال‌ های روز، مخاطب بیشتری دارد.

_ از آنجا که شما دستی در کار اجرا هم دارید، بازیگری برایتان جذابیت بیشتری دارد یا مجری گری؟

 به اینکه چه چیزی جذاب‌ تر است اعتقاد چندانی ندارم، چرا که هر کدام جذابیت های خودش را دارد. بازیگری برای من یک همراه سی و چند ساله است که هنوز هم با هم رفاقت داریم، اما در اجرا به تازگی داریم با هم چیزهای جدیدی را تجربه می‌ کنیم. البته در اجرا دستم بازتر است، برعکس بازیگری که در نهایت می ‌توانی چند بداهه گویی به کارت اضافه کنی. در اجرا هم نویسنده ‌ای، هم یک جورهایی کارگردانی می‌کنی و هم بازی می‌کنی.

_ بازی در آثار کمدی را بیشتر دوست دارید یا جدی را؟

 زمانی ترجیح می دادم کارهای کمدی بازی کنم؛ اما الان واقعا برایم فرقی ندارد و حتی شاید نقش جدی هم برایم جذاب‌ تر از کمدی باشد.

_ مخاطب آی فیلم هستید؟

بله، زمانی خیلی می دیدم ولی جدیدا به دلیل مشغله کاری کلا کمتر تلویزیون تماشا می کنم.

_ این روزها چه می کنید و مشغول چه کاری هستید؟

در سریال «بوتیمار» کار علیرضا نجف زاده بازی می کنم که قرار بود در ایام نوروز از شبکه سوم پخش شود که متاسفانه گویا کنسل شده است. برای یک سریال دیگر هم قرارداد بسته ام اما چون هنوز قطعی نشده است، رسانه ای نمی کنم.

اخبار مرتبط:

دانلود و مشاهده سریال «من یک مستاجرم»

آخرین قسمت من یک مستاجرم را ببینید

/ س م

نظر شما
ارسال نظر