پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4216
-
الف
+

میلاد امام محمدباقر (ع) و حلول ماه رجب مبارک

حلول ماه رجب المرجب و ولادت امام محمد باقر(علیه السلام) بر همه بینندگان آی‌فیلم مبارک باد.

حلول ماه رجب المرجب و ولادت امام محمد باقر(علیه السلام) بر همه بینندگان آی‌فیلم مبارک باد.

به گزارش آی‌فیلم،  از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده كه : ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏ رسد و جنگیدن با كافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است كسى كه یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد ، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

از امام صادق(علیه السلام) روایت است كه حضرت رسول اکرم(صلى الله علیه و آله) فرمود كه: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مى ‏گویند زیرا كه رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏ شود پس بسیار بگوئید: "أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ"

همچنین اول رجب سالروز ولادت امام محدباقر (علیه السلام) پنجمین پیشوای شیعیان است.

كلامى از امام محمد باقر(ع):

-آن حضرت از پدرانش از رسول خدا(ص) روايت كرد كه آن حضرت فرمود: سخت ترين كارها سه چيز است. اوّل: مواسات برادران دينى در مال، دوّم: آنكه در برخورد با مردم جانب انصاف را داشته باشى، سوم: ياد خداوند در هر حال.

-حسن بن صالح مى گويد: از امام محمّد باقر(ع) شنيدم كه فرمود: آميخته نشده است چيزى به چيز ديگر كه بهتر از آميخته شدن حلم و بردبارى به علم و دانش باشد.

-امام باقر (عليه ‏السلام): اى جابر! به خدا سوگند، خداوند علم گذشته و آينده تا روز قيامت را به من عطا كرده است.

-امام باقر (عليه ‏السلام): سخن نيک را از گوينده آن برگيريد، اگر چه به آن عمل نكند.

ص گ

نظر شما
ارسال نظر