پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2839
-
الف
+

صحبت‌های بازیگر نقش یوسف درباره وارش

علیرضا جلالی‌تبار بازیگر نقش یوسف در سریال «وارش» در خصوص این سریال به گفت‌وگو پرداخت.

 علیرضا جلالی‌تبار بازیگر نقش یوسف در سریال «وارش» در خصوص این سریال به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روزنامه صبح نو، علیرضا جلالی‌تبار بازی در تلویزیون را با سریال «گمشده» راما قویدل آغاز کرد و در ادامه در آثاری دیگری همچون «راز پنهان»، «سارق روح»، «نقش شیرین» و «ترور خاموش» به ایفای نقش پرداخت.

جلالی‌تبار در سریال «وارش» به کارگردانی احمد کاوری نیز در قالب کاراکتر «یوسف» حضور دارد؛ یوسف پسرخوانده «وارش» است اما به شدت مورد توجه و محبت او قرار دارد.

این بازیگر حضور و نقش‌ آفرینی در سریال «وارش» را سخت و نفسگیر توصیف می‌کند که البته نتیجه کار و آنچه روی آنتن آمده، خستگی را از تن او و سایر بازیگران و عوامل این سریال به‌در کرده است. او تاکید می‌‌کند که با شخصیت «یوسف» احساس غریبگی نمی‌‌کرده و اصولا این کاراکتر پیچیدگی خاصی هم نداشته است.

به باور جلالی‌‌تبار، «یوسف» قربانی شرایطی است که در آن زندگی می‌کند اما در نهایت، می‌تواند به یک شناخت درست از زندگی برسد. این بازیگر که به تماشای بازپخش تمام قسمت‌های وارش از شبکه آی‌فیلم نشسته است این سریال را اثری پرمخاطب برمی‌شمرد و تاکید می‌‌کند که بازخوردها و واکنش‌های خیلی خوبی از مخاطبان این اثر مجموعه گرفته است.

او سریال «وارش» را اثری تماشایی ذکر می‌‌کند که کوشیده است علاوه بر روایت قصه‌ای جذاب و پر تعلیق، بخشی از آداب و رسوم اقوام ایرانی را نیز به نمایش بگذارد.

شبکه آی‌فیلم به تازگی سریال «وارش» را روی آنتن خود برده است. به همین بهانه، گفت‌‌و‌‌‌گویی داشته‌‌ایم با علیرضا جلالی‌تبار، بازیگر نقش «یوسف» در این اثر نمایشی پر مخاطب.

از نقش‌آفرینی‌تان در سریال «وارش» بگویید.

من در این سریال ایفاگر نقش یوسف بودم. بازی در وارش اصلا  آسان نبود و دشواری‌های خاص خودش را داشت. سریال در استان گیلان تصویربرداری می‌شد و برای مدت زیادی از خانه و زندگی دور بودیم. چه در سرما و چه در گرما و شرجی شمال ایران به سختی کار کردیم اما وقتی سریال روی آنتن رفت و با استقبال مخاطبان مواجه شد، دیدیم که ارزش آن همه سختی کشیدن را داشته است. گروه خیلی خوبی در سریال وارش دور هم جمع شده بودند و نتیجه کار هم راضی‌کننده بود.
 
کاراکتر یوسف برای خودتان به‌عنوان بازیگر چه جذابیت‌ها و چالش‌هایی داشت؟

 با یوسف احساس غریبگی نمی‌کردم و شخصیتش هم پیچیدگی خاصی نداشت. یوسف به نوعی قربانی شرایطی بود که در آن زندگی می‌کرد. آسیب‌هایی که او در زندگی می‌دید بیشتر از سوی اطرافیان بود. البته هر‌چه قصه جلوتر می‌رفت کاراکتر یوسف هم پخته‌تر می‌شد و به یک شناخت درست از زندگی می‌رسید. از سوی دیگر، راهنمایی‌های آقای کاوری به‌عنوان کارگردان هم در شناخت بهتر از این کاراکتر و ارتباط با او نقش موثری داشت. در مجموع، یوسف شخصیت پیچیده و چند لایه‌ای نداشت. یوسف نماد انسان‌هایی است که از زندگی می‌آموزند و می‌کوشند مسیر زندگی خود را عوض کنند و به آنچه می‌خواهند برسند. او می‌تواند تنش‌ها و مشکلات زندگی را پشت سر بگذارد.
 
برای گرفتن لهجه گیلکی مشکلی نداشتید؟

بیش از وارش در چند سریال و فیلم دیگر هم با لهجه‌های مختلف صحبت کرده بودم. با لهجه اقوام ایرانی ناآشنا نیستم و از لهجه گیلکی هم شناخت قبلی داشتم. راهنمایی‌های آقای کاوری هم کمک حال بازیگران در گرفتن لهجه مناسب و قابل باور برای مخاطب بود.
 
پس از بازی در سریال «وارش» رضایت خاطر کامل دارید؟

بله، «وارش» سریال خوبی است و استقبال مخاطبان هم از همین مسأله نشأت می‌گیرد. وارش یکی از سریال‌های پر مخاطب تلویزیون است و بسیاری از مردم این مجموعه را تماشا می‌کردند. خودم هم بازخوردهای خیلی خوبی از بینندگان سریال گرفتم که برایم بسیار خوشایند بود.
 
چه عواملی را در جذاب بودن و مخاطب داشتن سریال «وارش» دخیل می‌دانید؟

سریال «وارش» قصه خوبی دارد که در آن به جزئیات هم توجه شده است. سازندگان وارد تلاش کرده بودند تا علاوه به روایت یک قصه جذاب برای مخاطب، بخشی از فرهنگ بومی اقوام ایرانی را هم به تصویر بکشند و در قالبی جذاب به نمایش بگذارند. سریال وارش حاصل یک کار گروهی است. عوامل این سریال چه در جلو و چه پشت دوربین تمام توان خود را به کار گرفتند تا اثری جذاب و ماندگار را عرضه کنند. بازیگران توانا و با تجربه‌ای هم در سریال بازی می‌کردند که همکاری و تعامل خیلی خوبی با هم داشتند و چیزی کم نگذاشتند و با وجود همه مشکلات و کمبود امکانات، به بهترین نحو نقش‌آفرینی کردند.
 
بیننده سریال وارش از شبکه آی‌فیلم بودید؟

بله، تمام قسمت‌هایش را هم دیدم.
 
پس مخاطب آی‌فیلم هستید؟
گهگاهی می‌بینم. از آنجا که شبکه آی‌فیلم سریال‌های داخلی را به شکل منظم بازپخش می‌کند مخاطبان خاص خودش را دارد.
 
این روزها چه می‌کنید و مشغول چه کاری هستید؟
فعلا  در خانه هستم و استراحت می‌کنم. منتظرم تا موج کرونا فروکش کند تا ببینم چه پیشنهاد خوبی از راه می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی از ساخت فصل دوم سریال «وارش»

بشنوید: تیتراژ «وارش» با صدای سالار عقیلی

دانلود و تماشای سریال «وارش»

ه خ/ س م

نظر شما
ارسال نظر