پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2899
-
الف
+

جزییات تازه از سریال میراث مجید

کارگردان سریال «میراث مجید» به تشریح جزئیاتی درباره اولین مجموعه مربوط به دانشمندان هسته‌ای پرداخت.

کارگردان سریال «میراث مجید» به تشریح جزئیاتی درباره اولین مجموعه مربوط به دانشمندان هسته‌ای پرداخت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از مهر، حسین تبریزی کارگردان سریال «میراث مجید» که با محوریت مجید شهریاری دانشمند شهید هسته‌ای در دست ساخت قرار دارد، درباره شخصیت شهید شهریاری عنوان کرد: من تا قبل از اینکه بخواهم سریالی درباره شهید شهریاری بسازم، شاید فکر می‌کردم او یک سیاستمدار بوده است و اهدافی هم داشته است ولی وقتی وارد زندگی این افراد می‌شویم وجوه علمی و معصومیت و مظلومیت آن‌ها برایتان پررنگ می‌شود و این سوال ایجاد می‌شود که چنین شخصیتی چرا باید ترور شوند.

وی درباره وقایعی که در این سریال به تصویر کشیده می‌شود اظهار کرد: ما با ترور سریال را شروع می‌کنیم و بعد به داستان زندگی وی می‌پردازیم در طول سریال هم اقدامات نیروهای امنیتی و اینکه چه زحماتی می‌کشند تا برخی از حملات را خنثی کنند به تصویر کشیده می‌شود.

این کارگردان تصریح کرد: با این رویکرد بیشتر در این سریال ما به وجوهات اخلاقی، معرفتی و علمی شهید خواهیم پرداخت تا او را به مردمی که نمی‌شناختند، معرفی کنیم.

تبریزی درباره بخش هسته‌ای توانمندی‌های شهید شهریاری و اینکه در سریال چطور به نمایش درآمده است نیز توضیح داد: ما در این سریال ویژگی‌های دانش هسته‌ای را در زندگی روزمره نشان می‌دهیم. برای برخی از اتم فقط تصور بمب و جنگ هسته‌ای به‌وجود می‌آید در حالی که خیلی از چیزهایی که در زندگی روزمره ساخته می‌شود از طریق اتم است یا حتی خیلی از فناوری‌های پزشکی مثل پرتو درمانی با صنعت ممکن می‌شود.

وی در ادامه افزود: «میراث مجید» اولین سریال درباره یک دانشمند هسته‌ای است و این مسئولیت ما را بالا می‌برد. «بادیگارد» هم به این تصویر می‌پردازد ولی چون درباره یک فرد واقعی نیست نویسنده این امکان را دارد که تخیل کند اما من مجبورم به شخصیتی وفادار باشم که وجود داشته است

این کارگردان درباره انتخاب کاوه خداشناس و اینکه او چقدر می‌تواند تصویر کاریزماتیک و قهرمان محور از شهید شهریاری ارائه دهد بیان کرد: ما گزینه‌های مختلفی را بررسی و درباره آنها رایزنی کردیم و دیدیم کاوه خداشناس وجوه فیزیکی، چهره و حتی شخصیتی شهید شهریاری را دارد. نوعی نرمش در رفتار را نیاز داشت و خداشناس از این نظر به شهریاری نزدیک‌تر بود. خواستیم مخاطب نوعی حس دوست داشتنی نسبت به بازیگر نقش مجید شهریاری داشته باشد.

تبریزی در پایان درباره اهمیت ساخت سریال درباره شهدای هسته‌ای تصریح کرد: هدف اصلی ما شناساندن دانشمندانمان به نسل‌های بعد از خودمان است و در عین حال ترغیب شدن دیگران به الگوسازی از این افراد است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید از سریال شهید شهریاری

سریال شهید شهریاری در مرحله پیش تولید

آغاز تصویربرداری سریال شهید شهریاری

مهران رجبی کار خود را از سر می گیرد

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر