پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4665
-
الف
+

آخرین خبرها از جدیدترین آثار سینمایی

آخرین خبرهای سینمای ایران را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

آخرین خبرهای سینمای ایران را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

به گزارش آی‌فیلم، فیلمبرداری فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی که با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی چهل روز به طول انجامید، در شمال کشور به پایان رسید.

فیلمنامه «آهو» با نگاهی به داستان «پروانه‌ها در برف می‌رقصند» نوشته نازنین جودت توسط هوشنگ گلمکانی و سپیده آرمان به نگارش در آمده است.

«آهو» حکایت انزوای خودخواسته دختری است که آرزوهایش را بربادرفته می‌بیند اما هنوز امیدش را از دست نداده است.

در این فیلم بازیگرانی چون رضا کیانیان،  علی مصفا ،  حامد کمیلی ، سهیلا رضوی، رضا یزدانی و با معرفی سپیده آرمان حضور دارند.

هوشنگ گلمکانی سردبیر ماهنامه «فیلم» پس از ۴۸ سال فعالیت مطبوعاتی و نقد فیلم، نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش را ساخته است.

گفتنی است، با پایان فیلمبرداری، مراحل فنی فیلم سینمایی «آهو» آغاز شده است.

پایان تصویربرداری فیلم رازهای ماندنی

تصویربرداری فیلم سینمایی «رازهای ماندنی» به کارگردانی امید نیکنام که برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی ساخته می‌شود، به پایان رسید.

فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای «رازهای ماندنی» روایتگر داستان خانم دکتری به نام مانا است که برای گذراندن دوره کارورزی خود به یکی از روستاهای اطراف منتقل می‌شود، در آن‌جا اتفاقاتی برای او رقم می‌خورد که مسیر زندگی‌اش دچار تغییر می‌شود.

در بخشی از دیالوگ فیلم سینمایی «رازهای ماندنی» آمده است: «خوبه آدم وقتی به گذشتش نگاه می‌کنه به خودش بدهکار نباشه.»

 

کامران تهرانی دستیار یک و برنامه ریز در پایان درباره این فیلم عنوان کرد: این فیلم به زودی آماده ترجمه و زیرنویس برای ارسال به جشنواره‌های بین‌المللی خواهد شد.

گاو آمریکایی برنده دو جایزه از جشنواره‌های خارجی شد

فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به نویسندگی و کارگردانی آسمان طوسی برنده دو جایزه از پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «Arica Nativa» شیلی و یازدهمین دوره جشنواره «Lions» ترکیه شد.

این فیلم کوتاه در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «Arica Nativa» شیلی که از تاریخ ۶ تا ۱۵ نوامبر (۱۶ تا ۲۵ آبان‌ماه) برگزار شد، موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران از این جشنواره شد.

پانزدهمین دوره جشنواره «Arica Nativ» شیلی همه ساله در شهر آریکا واقع در شمال شیلی برگزار می‌شود و فیلم‌های بومی و روستایی از جایگاه ویژه‌ای در این جشنواره برخوردار هستند.

همچنین «گاو آمریکایی» در یازدهمین دوره جشنواره «Lions» ترکیه که ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان‌ماه) در شهر استانبول برگزار شد، توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کند.

هدف این جشنواره کشف استعدادهای جوان در سطح بین‌المللی در عرصه فیلمسازی است و این رویداد کمک می‌کند تا استعدادهای درخشان در صنعت سینما توسعه یابند.

این جشنواره پیش از این قرار بود در ماه می ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و فیزیکی و در یک بستر محدود در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ آثار منتخب خود را به نمایش درآورد.

همچنین این جشنواره در پنج بخش «بهترین کارگردانی»، «بهترین فیلم»، «جایزه ویژه هیات داوران»، «دیپلم افتخار» و «جایزه ویژه جشنواره» به آثار منتخب جایزه داد که در بخش بهترین فیلم از رتبه یک تا سه «گاو آمریکایی» ساخته آسمان طوسی رتبه اول را کسب کرد.

بیشتر بخوانید:     

خبرهای تازه از جشنواره‌های داخلی و خارجی

مروری بر تازه‌ترین سریال‌های تلویزیون

آخرین خبرها از جشنواره‌های داخلی و خارجی

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

تازه‌ترین خبرها از سریال‌های در حال تولید سیما

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر