پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5664
-
الف
+

«مسافر ری» به آی‌فیلم می‌آید

فیلم سینمایی «مسافر ری» آخر هفته میهمان خانه علاقه مندان آی‌فیلم خواهد بود.

فیلم سینمایی «مسافر ری» آخر هفته میهمان خانه علاقه مندان آی‌فیلم خواهد بود.

به‌گزارش آی‌فیلم، پنجشنبه ۱۷ مهر فیلم سینمایی «مسافر ری» با بازی درخشان داریوش ارجمند در نقش حضرت عبدالعظیم حسنی روی آنتن آی‌فیلم فارسی می رود.

داود میرباقری کارگردان مطرح سینما و تلویزیون، در سال ۱۳۷۹ «مسافر ری» را با محوریت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ساخت که پس از نمایش آن در سینماها، نسخه‌ای دیگر از آن به‌صورت سریال از تلویزیون پخش شد.

این فیلم پس از فیلم‌های «آدم برفی» و «ساحره»، سومین فیلم بلند داود میرباقری بود که فیلمبرداری آن در سال ۱۳۷۹ انجام شد و فیلم در همان سال و در مدت زمان نسبتاً طولانی دو ساعت که ویژگی اغلب فیلم‌های تاریخی است، آماده نمایش شد.

فیلمنامه «مسافر ری» را خود میرباقری در ژانر تاریخی و مذهبی به نگارش درآورده است؛ داستان فیلم قرن سوم هجری را به تصویر می‌کشد. مقارن با خلافت عباسی و امامت دهمین پیشوای شیعه امام‌ هادی (ع)، عبدالعظیم حسنی یکی از شاگردان و مریدان امام ‌هادی‌ (ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس از تخریب بارگاه امام‌ حسین‌ (ع) در کربلا به‌دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام‌ هادی ‌(ع)، به مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهرری می‌رود.

در کنار داریوش ارجمند و ویشکا آسایش هنرپیشگانی چون جمشید هاشم‌پور، محمدرضا شریفی‌نیا، عنایت بخشی، عنایت‌الله شفیعی، سیاوش طهمورث، زهره حمیدی و ستاره اسکندری نیز در «مسافر ری» بازی کرده‌اند.

این فیلم سینمایی، پنجشنبه شب ساعت 22 راهی آنتن می‌شود. بازپخش آن در ساعت 6 و ۱۴ روز جمعه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم‌های آخر هفته آی‌فیلم
آخرین خبرها از سریال‌های سیما

نظر شما
ارسال نظر