پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3372
-
الف
+

مخاطبان سریال نجوا چه کسانی هستند؟

سریال «نجوا» این روزها از آنتن آی‌فیلم درحال پخش است.

سریال «نجوا» این روزها از آنتن آی‌فیلم درحال پخش است.

به گزارش آی‌فیلم، باتوجه به اینکه پخش قسمت‌های سریال «نجوا» این روزها از نیمه گذشته است، کوشش کردیم تا تحلیلی از بازخوردهای آن ارائه دهیم.

سریال «نجوا» به گفتۀ کارگردان آن، ابراهیم شیبانی، سریالی برای مخاطب عام است. اما این سریال الزاما عامه‌پسند نیست!. دلیل آن دوری کردن کارگردان اثر از فروافتادن در کلیشه‌های رایج و گاه مورد پسند مخاطب است. سریال «نجوا» شعاری و نمادین نیست، به عکس پیام خود را در لفافۀ واقع‌گرایی ارائه می‌کند. به همین منظور داستانی پیچیده دارد و ممکن است حوصله سربر به نظر برسد. سریال «نجوا» سریالی است که وقت زیادی در نوشتن داستان آن سپری شده است، بنابراین سریالی است که مخاطب خاص را جذب می‌کند.

ابراهیم شیبانی پیش‌تر دربارۀ سریال خود به نویسندگی سعید شاهسواری، گفته بود:«فروغ و جلال در اكثر نوشته های آقای شاهسواری مشترك است . نوشتن مجموعه «نجوا» برای آقای شاهسواری نزدیك هشت سال زمان برده است. یكی از مهمترین تفاوت های «نجوا» در همین زمان نوشتن است . تصمیم می‌گیریم یك مجموعه تلویزیونی را بسازیم . كمتر از پنج یا شش ماه سی قسمت نوشته می‌شود و كمتر از سه الی چهار ماه ساخته و در یك ماه پخش می‌شود ، یكی از عللی كه آثار تلویزیونی كمتر به یاد می‌ماند، همین نكته است . نجوا به اسم‌های كاراكتر هایش هم فكر كرده است . قرار ما نبوده است كه شبیه سریال طنزی كه شش سری از آن ساخته شده، كاری هم به كیفیت خوب یا بد بودن ندارم كه حجم عظیمی از مخاطب رادارد . شاید اندكی هم خودخواهانه است، اما اگر چنین استقبالی هم می‌شد شك می‌كردیم. مخاطب ما مخاطب عام است. ولی حتما بخشی هستند فقط مفرح بودن برایشان كافی نیست . «نجوا» از این‌ امر مهم برخوردار است».

داستان درباره جلال و فروغ زوج کم و بیش جوان هستند که زندگی عاشقانه‌ای با هم دارند. جلال ناگهان ناپدید می شود و فروغ را با کلی بدهکار که چک های فروغ را در دست دارند، تنها می گذارد. کمی بعد خبر می رسد که جلال در شهری نزدیک مرز مرده است و خواهرش هم جسد سوخته او را شناسایی می کند و جلال ظاهرا به خاک سپرده می شود. فروغ با یک موسسه خیریه که کارش رسیدگی به بچه های بی سرپرست است، همکاری دارد و سرانجام بعد از مدتی موفق می شود با سختی فراوان بدهی هایی را که جلال برایش به بار آورده، پرداخت کند.

سجاد افشاریان، مسعود کرامتی، محمدعلی نجفی، سوگل خلیق، ایوب آقاخانی، پوریا رحیمی، الهام نامی و محسن بهرامی بازیگران اصلی این سریال هستند.

مجموعه تلویزیونی «نجوا» هر شب ساعت ۲۰ از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت ۴ و ۱۲ روز بعد بازپخش می‌شود.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر