پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
8112
-
الف
+

گزارش تصویری: خلاصه قسمت ششم مختارنامه

خلاصه قسمت ششم سریال «مختارنامه» را به صورت تصویری مشاهده فرمایید.

خلاصه قسمت ششم سریال «مختارنامه» را به صورت تصویری مشاهده فرمایید.

به گزارش آی‌فیلم، در قسمت ششم سریال «مختارنامه» مشاهده کردید: پس از قائله کوفیان و درگیری مختار در شهر، سربازان دربار "ابن زیاد" بهترین بهانه را برای به بند کشیدن "مختار" پیدا کردند و او را به زندان انداختند. درواقع در همان زمانی که یزیدیان به روی پسر پیامبر اکرم (ص) امام حسین (ع) شمشیر کشیدن، "مختار ثقفی" درحالی که جراحتی چرکین بر چشم داشت، در زندان به سر می‌برد. در این حین همسر او "عمره" که مطلع از جراحت چشم "مختار" شده به خانه "عمربن سعد" می‌رود تا بتواند از راه او مرهمی برای زخم چرکین "مختار" به زندان بفرستد، اما وقتی آشفتگی و روان‌پریشانی "عمر" پس از حادثه کربلا می‌بیند از درخواست خود منصرف شده و حاجتش را به خانه پسرعموی "مختار" که از سربازان "ابن زیاد" است، می‌برد. 

"این زیاد" پس از واقعه کربلا و به شهادت رساندن امام حسین (ع) و یارانشان و اسارت اهل بیت (ع)، زخمی چرکین برپا دارد، که جان او را به ستوه آورده، اما از ترس غره شدن دوستداران امام علی (ع) در کوفه، همه افرادی مانند "میثم تمار"، "هانی بن عروه" و ... که از محبین اهل بیت (ع) بودند را به غل و زنجیر می‌کشد و آن را به شهادت می‌رساند.

بر اساس این گزارش، «مختارنامه»، هر شب بجز پنجشنبه ها ساعت ۲۳:۰۰ به صورت دو قسمتی روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود و بازپخش آن نیز رأس ساعت‌های ۷:۰۰ و ۱۵:۰۰ روز بعد خواهد بود.

م ن/ه خ

نظر شما
ارسال نظر
دنیز سعید

خواهش میکنم امسال هم مختارنامه را پخش کنید ممنونم سپاس فراوان از شبکه ای فیلم