پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4961
-
الف
+

نقشم را عاشقانه دوست داشتم

نسرین مقانلو درباره نقش خود در «مختارنامه» به گفتگو پرداخت.

نسرین مقانلو بازیگر نقش ناریه درباره نقش خود در «مختارنامه» به گفتگو پرداخت.

به گزارش آی فیلم، مقانلو  در «مختارنامه» در نقش یکی از زنان مختار بازی کرد. مقانلو در نقش ناریه برای نخستین بار در طول حرفه بازیگری، بازی در یک نقش تاریخی را تجربه کرده است و تصویری از زنی عاشق را ارائه کرده که در دوره‌ای بسیار دور می‌زیسته است. او در گفتگویی به سوالاتی در خصوص نقش خود پاسخ داد:

* از همان ابتدا برای بازی در نقش ناریه دعوت به کار شدید؟

بله. وقتی فیلمنامه را خواندم به‌ نظرم ناریه نقش جالبی بود و دوست داشتم آن را بازی کنم.

* آیا از بازی در این نقش و همکاری با میرباقری خوشحال هستید؟

بله. من بازی در نقش ناریه را خیلی دوست داشتم. این نقش هم به من فرصت می‌داد تا در یک اثر تاریخی حضور داشته باشم و هم شخصیت ناریه آنقدر برایم جالب بود که از ایفای آن لذت ببرم. همکاری با آقای میرباقری هم آنقدر تجربه خوبی بود که فکر نمی‌کنم هیچ وقت تجربه‌ای به این خوبی در کارهای تاریخی به دست بیاورم؛ البته مگر اینکه باز هم با خود ایشان کار کنم.

* چقدر ناریه را می‌شناختید و حالا چقدر او را می‌شناسید؟

من ناریه را براساس فیلمنامه مختارنامه و توضیحات آقای میرباقری شناختم. او همسر اول مختار است اما براساس سنت و براساس عشقی که به مختار دارد با ازدواج بعدی او مخالفتی ندارد، حتی امیدوار است شاید این ازدواج‌ها باعث شود مختار دیگر به میدان جنگ نرود. اما دقیقا برعکس، مختار هر روز به مبارزه تشنه‌تر می‌شود. من پیش از همکاری با گروه مختارنامه اطلاعات زیادی درباره این زن نداشتم؛ ضمن آنکه می‌دانم شاید چنین زنی به راستی وجود داشته اما این ذهن نویسنده است که به آن پروبال داده و تبدیلش کرده به چیزی که امروز می‌بینیم.

من بازی در نقش ناریه را خیلی دوست داشتم. این نقش هم به من فرصت می‌داد تا در یک اثر تاریخی حضور داشته باشم و هم شخصیت ناریه آنقدر برایم جالب بود که از ایفای آن لذت ببرم. همکاری با آقای میرباقری هم آنقدر تجربه خوبی بود که فکر نمی‌کنم هیچ وقت تجربه‌ای به این خوبی در کارهای تاریخی به دست بیاورم؛ البته مگر اینکه باز هم با خود ایشان کار کنم.

  * شما پیش از این، بازی در یک نقش تاریخی را تجربه نکرده بودید. ناریه را چطور پیدا کردید؟

اولین شانس من این بود که در نخستین تجربه برای آقای میرباقری بازی کردم. من پیش از این نه در یک اثر تاریخی بازی کرده بودم و نه اطلاعات زیادی درباره ناریه داشتم بنابراین فقط حضور ایشان و رهنمودهای کارساز آقای میرباقری بود که کمک کرد من شخصیت ناریه و مختار را بشناسم و بتوانم با این نقش ارتباط برقرار کنم.

* شناختن و درک زنی که این همه به لحاظ زمانی و احتمالا از نظر روحیه از خود شما دور است، کار سختی نبود؟

بازی کردن در نقش زنی که هزار سال پیش زندگی می‌کرده کار ساده‌ای نیست. اما نکته‌ای وجود دارد و آن هم این است که ما زن‌ها همیشه در تمامی قرون و اعصار و در تمامی فرهنگ‌ها احساسات مشابهی داشته‌ایم. با این همه از بعضی جهات خیلی از ناریه دور نیستم! هرچند تفاوت‌های اساسی هم با هم داریم. در سرزمینی که ناریه می‌زیسته و در دوره‌ای که او زندگی می‌کرده، این مسئله رسم و سنت بوده؛ درنتیجه ناریه مانند همه زن‌های عرب در آن دوره، این مسئله را می‌پذیرفته است، با این تفاوت که او عاشق مختار هم بود و وقتی زنی عاشق همسرش باشد مانند هر زن دیگری در هر فرهنگ و تمدنی براساس ذات زنانه خود برخورد می‌کند و واکنش نشان می‌دهد. بنابراین درک این بخش از شخصیت ناریه برای من چندان دشوار نبود. من فقط می‌بایست دنیای ناریه، روحیه و حس و حال او را می‌شناختم که در این باره هم با وجود آقای میرباقری مشکلی نبود.

 * حالا که کارتان تمام شده و بازی خودتان را در مختارنامه می‌بینید چه احساسی دارید؟

من معتقدم باید نقش‌هایی را بپذیرم که عاشقانه دوستشان داشته باشم؛ چون اگر این طور نباشد اصلا از پس این کار بر نخواهم آمد. من این زن را عاشقانه دوست داشتم و از آن مهم‌تر کل مجموعه را دوست داشتم. خوشحالم که مردم «مختارنامه» را دوست دارند و با آن به این خوبی ارتباط برقرار کرده‌اند.

سریال «مختارنامه» هر شب بجز پنجشنبه ها ساعت 23 از آنتن آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعات 7 و 15 تکرار می گردد.

بیشتر بخوانید و ببینید:

سکانس مورد علاقه "ناریه" در «مختارنامه»

رویارویی مختار با عمرسعد

ب س

نظر شما
ارسال نظر