پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3448
-
الف
+

با رویا میرعلمی بیشتر آشنا شوید

به بهانه اقبال بالای مردم از پخش سریال «شمعدونی»، مروری بر کارنامه هنری رویا میرعلمی داشته‌ایم.

به بهانه اقبال بالای مردم از پخش سریال «شمعدونی»، مروری بر کارنامه هنری رویا میرعلمی داشته‌ایم.

به گزارش آی‌فیلم، رویا میرعلمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ۱۰ شهریور سال ۱۳۵۷ در قزوین متولد و پس از گذراندن دوران تحصیل با مدرک کارشناسی طراحی صحنه از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. عمده فعالیت او در حوزه نمایش است و اولین کارهایش را با بازی به روی صحنه تئاتر آغاز کرده است.

او فعالیت خود را در سینما با فیلم سینمایی «برادر» (1387) آغاز کرد و پس از آن در فیلم‌های «صبح روز هفتم» (1387)، «بیداری» (1387)، «آقا یوسف» (1389)، «خواب‌زده‌ها» (1392) و «سینما شهر قصه» (1398) ادامه داد.

میرعلمی در کنار صحنه تئاتر و پرده نقره‌ای سینما توانسته در تلویزیون هم خوش بدرخشد و تجربه بازیگری در سریال‌هایی چون «وجدان آشفته» (1388)، «حیرانی» (1390)، «زمانه» (1391)، «عصر پاییزی» (1392)، «شمعدونی» (1394)، «لیسانسه‌ها» (1395-1396)، «دلدادگان» (1396)، «شش قهرمان و نصفی» (1397)، «ترور خاموش» (1398)، «فوق لیسانسه‌ها» (1398) و «صفر بیست و یک» (1399) را نیز در کارنامه دارد.

تیزر جدید «فوق‌ لیسانسه‌ها» با حضور "پالت"

اوج درخشش رویا میرعلمی با بازی در سریال «شمعدونی» به کارگردان سروش صحت در سال 1394 رقم خورد. همچنین، بازی او در سریال‌های «لیسانسه‌ها» و «فوق لیسانسه‌ها» با اقبال خوب مخاطبان تلویزیون همراه بود.

از جمله افتخارات این هنرمند، می‌توان به هفت بار کاندیدا شدن در بخش بهترین بازیگر تئاتر در جشن بازیگر خانه تئاتر اشاره کرد. او همچنین، جایزه سوم بازیگری برای نمایش «رژیسورها نمی‌میرند» از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جایزه اول بازیگری تله‌تئاتر «بچه‌های من، بچه‌های آفریقا» از بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جایزه اول بازیگری برای نمایش «زمان لرزه» از بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جایزه دومین بازیگری زن برای بازی در نمایش «جان گز» از پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت و جایزه بهترین بازیگر زن کمدی از هجدهمین جشنواره حافظ را دریافت کرد.

میرعلمی همچنین، به عنوان کاندید بهترین بازیگر زن در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «ناسور»، کاندید بهترین بازیگر زن در کانون منتقدان تئاتر ایران سال ۹۶ برای بازی در نمایش «مضحکه شبیه قتل» و کاندید بهترین بازیگر زن در پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم «بخش مردمی» برای بازی در سریال «لیسانسه‌ها» معرفی شده بود.

ا ا/ ه خ

نظر شما
ارسال نظر