پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3742
-
الف
+

امین حیایی 50 ساله شد

امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران، امروز 50 ساله شد.

امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران، امروز 50 ساله شد.

به گزارش آی‌فیلم، امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون که با بازی در سریال «روزگار جوانی» محبوبیت خود را بین مردم پیدا کرد، از سال 1377 وارد عرصه بازیگری در حوزه سینما و تلویزیون شد و پس از حضور در «روزگار جوانی»، در فیلم سینمایی «سیب سرخ حوا» به ایفای نقش پرداخت. 

او در سال 1349 متولد شد و از برندگان جشنواره فیلم فجر است. حیایی که از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه‌ هنر شده است، کار طنز خود را با فیلم «عروس خوش قدم» شروع کرد. برای بازی در فیلم «زن زیادی» به کارگردانی تهمینه میلانی برنده‌ سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و نقش مکمل عروس خوش قدم کاندیداتوری جشن خانه‌ سینما را برایش به ارمغان آورد.

همچنین حیایی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم «براده‌های خورشید» شد.

یکی از کارهایی که بیش از گذشته طرفداران حیایی به یاد دارند، بازی او در فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی است. این فیلم در سال 1385 تولید و توانست داستانی متفاوت از هشت سال جنگ تحمیلی را در سینمای ایران روایت کند. 

حیایی در این فیلم در نقش «بیژن» جیب‌بُر محله بود که با گروه مجید سوزوکی و دوستانش راهی جبهه‌های جنگ شده و در آن‌جا متحول می‌شود. 

بعد از ساخت سری فیلم‌های «اخراجی‌ها»، حیایی توانست در دیگر آثاری چون؛ «قلاده‌های طلا»، «اختاپوس»، «شعله‌ور»، «دارکوب» و ... نیز به ایفای نقش پرداخته است. همچنین این بازیگر سینما برای بازی در فیلم سینمایی «شعله‌ور» توانست به عنوان نامزد دریافت سیمرغ بلورین و دریافت کننده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول معرفی شود. 

او پس از بازی در «شعله‌ور» امسال نیز با ایفای نقش در فیلم سینمایی «قاتل وحشی» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

براساس این گزارش؛ امین حیایی به دلیل حضور پر رنگش در سینما و تعدد کارهایش به عنوان یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران محسوب می‌شود و جزو یکی از پولسازترین بازیگران سینما هم است. 

در کارنامه تلویزیونی او نیز می‌توان به حضور در سریال «کلاه پهلوی»، «خوب،بد، زشت»، «آمین» و ... اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

پدران و پسران سینمای ایران+عکس

پرکارترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر را بشناسید

 

م ن/ه خ

نظر شما
ارسال نظر