پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5214
-
الف
+

مهم‌ترین‌های کارنامه تلویزیونی "مهران مدیری"

به بهانه پخش سریال«دردسر والدین» به محبوب‌ترین آثار تلویزیونی مهران مدیری پرداخته‌ایم.

به بهانه پخش سریال«دردسر والدین» به محبوب‌ترین آثار تلویزیونی مهران مدیری پرداخته‌ایم.

به گزارش آی‌فیلم، مهران مدیری از جمله کارگردان‌های تلویزیونی است که همه ما با بازی‌های او خاطره‌های بسیاری داریم و کارهایش را از «ساعت خوش» سال 1373 تا امروز دنبال کرده‌ایم، به همین منظور ما در شبکه‌ آی‌فیلم قصد داریم تا به درخواست شما مخاطبان عزیز، مجموعه تلویزیونی «دردسر والدین» به کارگردانی "مسعود نوابی" که اولین حضور جدی مدیری در قاب تلویزیون به عنوان بازیگر بود را برای شما به نمایش بگذاریم.

پس از کارگردانی مهران مدیری در «ساعت خوش»، «جنگ77» و «پلاک14»، او در سریال «دردسر والدین» به کارگردانی "مسعود نوابی" به ایفای نقش پرداخت و در کنار بازیگرانی چون؛ فاطمه گودرزی، حمیده خیرآبادی، علی صادقی، شهرام عبدلی، ساعد هدایتی، حسین ایل‌بیگی حضور پیدا کرد. 

همچنین پس از آن مدیری با «پاورچین» و «نقطه‌چین» برای مردم خاطره ساز شد. دو سریال «پاورچین» و «نقطه‌چین» به کارگردانی مدیری، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که اصالت شهری خیالی به نام «برره» را دارند پس از آمدنشان به تهران با دردسرهای جدیدی روبرو می‌شوند. 

سحر زکریا، سیامک انصاری، سید جواد رضویان، شقایق دهقان، سحر ولدبیگی، سعید پیردوست و ... از جمله بازیگران این سریال بودند و پس از تکمیل شدن گروه بازیگری و کارگردانی مهران مدیری در مجموعه تلویزیونی تلویزیونی «پاورچین» در سال‌های 81 و 82، به سراغ «نقطه‌چین» رفت و داستان این خانواده را با اضافه شدن دیگر بازیگرانی چون؛ رضا شفیعی‌جم، سحر جعفری جوزانی، علی کاظمی و ... ادامه داد. 

مدیری بعد از کارگردانی و البته بازی در دو مجموعه «پاورچین» و «نقطه‌چین»، سراغ اولین سریال 90 قسمتی تلویزیون رفت و ماجراهای روستای خیالی برره را در سریال «شب‌های برره» روایت کرد. 

در خلاصه داستان سریال «شب‌های برره» آمده است:

کیانوش استقرار زاده (سیامک انصاری) سردبیر یک روزنامه دهه ۱۳۱۰ است. او با نوشتن مقاله‌ای انتقادی به تبعید در نقاط دوردست ایران محکوم می‌شود. در بین راه در اتفاقاتی توسط یک مار (نشیمن گز) گزیده می‌شود. شیر فرهاد (مهران مدیری)، پسر خان پایین برره او را به برره می‌آورد، وی را درمان می‌کند ولی وقتی می‌فهمد او فراری است و حکم تیر دارد او را به بالا برره می‌برد و…

یکی از اتفاقاتی که این سریال در تاریخ پخش خود رقم زد، بداهه‌گویی و کلماتی بود که بازیگران ادا می‌کردند و پس از پخش در جامعه رواج پیدا کرد، همچنین مدیری پس از تولید و پخش سریال «شب‌های برره» با همان گروه به سراغ ساخت «باغ مظفر»،«مرد هزار چهره»، «مرد دو هزار چهره»، «درحاشیه1» و «درحاشیه2» رفت.

براساس این گزارش؛ آخرین بازی و کارگردانی مهران مدیری در سریال «درحاشیه2» بود، مجموعه‌ای طنز که پس از پخش فصل آن در نوروز 1394، دی همان سال به روی آنتن شبکه سه سیما رفت. 

این فصل از «درحاشیه2» در زندان می‌گذرد و داستان چهار نفر از شخصیت‌های فصل اول را روایت می‌کند که در یک اردوگاه دوران محکومیتشان را سپری می‌کنند و با سابقه‌دارها سر و کار دارند. این بار در این سریال دکتر هومن صحرایی در زندان در اثر اتفاقی با «تیمور بینابینی» خلافکار معروف اشتباه گرفته می‌شود و این باعث وقوع ماجراهایی می‌شود...

بیشتر بخوانید:

اختصاصی: «شب‌های برره» ادامه می‌یابد

اختصاصی: شب‌های رمضان با طنزهای آی‌فیلم

اختصاصی: مهران مدیری با یک سریال دیگر در آی‌فیلم

 

م ن/ س م

نظر شما
ارسال نظر
کیومرث

خیلی عالیه دمتون گرم.🌹

....

واقعا که اینهمه مردم میگن شب های برره رو پخش کنید بعدش بقیه ی کار ها رو هرسال تکراری پخش میکنین.اینجوری میگین شبکه با مردمه

گل یاسمن

به نظرم سریال پاورچین بهترین کار آقای مدیری هست.