پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5242
-
الف
+

"خلیل کبابی" داستان «زیر پای مادر» را بشناسید

در این گزارش تحلیل شخصیت "خلیل کبابی" قهرمان سریال «زیر پای مادر» را بخوانید.

در این گزارش تحلیل شخصیت "خلیل کبابی" قهرمان سریال «زیر پای مادر» را بخوانید.

به گزارش آی‌فیلم، خلیل دشتی معروف به خلیل کبابی پدری است که از همسر سابقش وفا ندیده و بیست سال پسرشان را دور از مادر، بزرگ کرده. اکنون اشکان پسر او، قصد دارد با دختری ازدواج کند که مشخص می‌شود دختر خوانده دایی‌اش است. چالش خلیل دوباره آغاز می‌شود و او  باید خانواده رنگرزها همنوا شود اما این همنوایی او را با زنی بااصل و نسب بنام رخساره آشنا می‌کند که برای خلیل نماد زن آرزوهایش است.

خالق این شخصیت در متن، فردی است بنام سعید نعمت الله که همیشه مخاطب او را با دیالوگ‌های شاعرانه و طولانی می شناسد «میکائیل»، «مادرانه»، «جراحت» و تمامی آثار او دارای این ویژگی است که با توجه به پرمخاطب بودن اینگونه سریال‌ها، مشخص می‌شود بیننده شخصیت‌های او را دوست دارد.

خالق این شخصیت در قاب، شخصی است بنام بهرنگ توفیقی، کارگردانی که نبض مخاطب را به دست آورده و توانسته با علم خود سریال‌هایی مخاطب پسند بسازد مانند «پدر»، «پشت بام تهران» و ...

اما کسی که توانست خلیل کبابی را بیشتر در دل مخاطب بنشاند، کسی نیست جز کامبیز دیرباز که باید گفت هنر بازیگری او توانست زهر دیالوگ‌های طولانی سعید نعمت‌الله و گاهی اوقات اشتباهات فنی بهرنگ توفیقی را بپوشاند. اگرچه این بازیگر اشتباهاتی در اجراهای خود داشت اما قدرت بازیگریش پیروز شد و توانست خلیل کبابی را باورپذیر کند.

در ادامه کمی از دیرباز می‌گوییم:

کامبیز دیرباز، فارغ‌التحصیل رشته‌ی بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۷۶ با تئاتر آغاز کرد. او در سال ۱۳۷۸ با ایفای نقش در فیلم «دختران انتظار» به کارگردانی رحمان رضایی، قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت.

این هنرمند، در فیلم‌هایی چون «به نام پدر» (۱۳۸۴)، «اخراجی‌ها» (۱۳۸۵)، «انعکاس» (۱۳۸۶)، «شرط اول» (۱۳۸۸) و «خاکستر و برف» (۱۳۹۱)؛ و مجموعه‌هایی نظیر «تب سرد» (۱۳۸۳)، «در چشم باد» (۱۳۸۹-۱۳۸۴)، «نابرده رنج» (۱۳۸۹-۱۳۸۸)، «پریدخت» (۱۳۸۶)، «بوی باران» (۱۳۹۲)، «میکائیل» (۱۳۹۳) و «آقا و خانم سنگی» (۱۳۹۴) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

از افتخارات این هنرمند، می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «دوئل» (۱۳۸۲) از بیست و دومین جشنواره‌ی فیلم فجر اشاره کرد.

ص.گ

نظر شما
ارسال نظر