پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2396
-
الف
+

«وارش» از چه می‌گوید؟

«وارش» به کارگردانی "احمد کاوری"  یک درام تاریخی و عاشقانه است.

به گزارش آی‌فیلم، سریال «وارش» به کارگردانی احمد کاوری  که در حال حاضر از آنتن رسانه ملی پخش می‌شود  یک درام تاریخی و عاشقانه و اقتباسی از رمان مهاجران نوشته هاوارد فاست نویسنده مطرح آمریکایی است که داستان آن از دهه ۳۰ آغاز میشود و بعد از روایت پرفراز و نشیب به دهه حاضر می‌رسد.

وارش در گویش‌های مختلف معانی متفاوتی دارد: فارسی: مهمان نا خوانده نا خوانده بر طعام کسی آینده. مازنی: باران، باریدن باران کردی: نوعی اسم پسرانه به معنی بارش باران سنگین.

در خلاصه داستان این سریال آمد است: یارمحمد سیستانی با بازی (علیرضا کمالی)  براى فرار از گرسنگى و خشکسالى به شمال کشور مى رود تا شغل ماهیگیرى را پیشه کند. او که نمى‌داند ماهیگیرى آن منطقه در سلطه گردنکشى به نام تراب است، به دریا مى‌زند و مقابل تراب مى‌ایستد. وارش بیوه جواد که سالها تراب در خیال ازدواج با اوست، با دیدن دلاورى یارمحمد دل به او مى‌بندد و به تراب جواب رد مى‌دهد. تراب نقشه‌اى مى‌چیند تا یارمحمد را از سر راه بردارد، اما اتفاقى که هیچکس انتظارش را نمى‌کشد، از راه رسیده و سرنوشت آدم‌ها را به هم پیوند مى‌زند.

در فاز اول سریال بخش های مربوط به دهه های سی و چهل روایت می‌شود. فاز دوم مربوط به دهه ۵۰ که منتهی به رویدادهای انقلاب و تاثیرات آن بر فضای داستان و سرنوشت کاراکترهاست.

س ح / س م

نظر شما
ارسال نظر
سورن پارت سیستان

دیگه شما چرا؟ از شما بعیده سیستانی اصیل هیچوقت به خاطر گرسنگی از سیستان مهاجرت نمی کنه سیستان در بدترین شرایط سفره ی رنگینش با خوراکی های خوشمزه و حلالش حتی مهماناشو سیر کرده چه برسه به مردم نازنین خودش ایران و ایرانی مدیون سیستان و سیستانی هسن همونطور که سیستان و سیستانی عاشق و وفادار ایران و ایرانی هستن سیستان دردمنده دردمندترش نکنید