پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4429
-
الف
+

دوست داشتم در کربلا باشم

زیبا بروفه درباره بازی در سریال «هاتف» با آی‌‍فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

زودتر از آنچه تصور می‌‌شد، پا به سطح اول بازیگری ایران گذاشت و نشان داد که چهره‌اش تنها عامل موفقیتش در عالم هنر نبوده و بازی در چندین و چند سریال و فیلم سینمایی، این نکته را به اثبات رساند که او توانایی تبدیل شدن به یک بازیگر قابل قبول را دارد.

«زیبا بروفه» هم جزو آن دسته از بازیگرانی است که با دنیای کودک پا به عرصه هنر هفتم گذاشتند. ایفای نقش در کاراکتر دختر ساده سریال «مجید دلبندم» بود که نام زیبا بروفه را سر زبان‌ها انداخت. سپس بازی در سریال «ریحانه»، «پول کثیف»، «طلسم شدگان» و «دختران» محبوبیت وی را بیشتر کرد.

شبکه آی‌فیلم به بهانه پخش سریال «هاتف» با بازی زبا بروفه با این بازیگر به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

خانم بروفه، در دهه اول ماه محرم شبکه آی‌فیلم سریال مناسبتی «هاتف» را به روی آنتن برد که شما در آن به ایفای نقش پرداختید. کمی از این سریال و نقش ریحانه برای ما بگویید.

من نقش "ریحانه" را خیلی دوست داشتم و تمام تلاشم بود که به بهترین نحو آن را بازی کنم. دلیل دوست داشتن این نقش هم این است که در آن یک زن فعالی هستم که هم خانواده  برایش مهم است، هم کارش و هم  درسش و ریحانه دارد تمام تلاش خود را می‎کند تا همه این کارها را به نحو احسنت انجام دهد و سعی می‌کنم همانطور که قبلا هم گفته‌ام همیشه با جان و دل،  نقشم را ایفا کنم. اساسا ریحانه زن فعالی است. خبرنگار است، جدا از کار خبرنگاری پیگیر کارهای دیگر هم هست و هر آنچه که به وصیت‌نامه پدرش ربط پیدا می‌کند، پیگیری می‌کند و همین ویژگی‌ها این نقش را برایم جذاب کرده بود.

در قسمت‌های اولیه این سریال نشان می‌دهد که شما با پدر خود به کربلا رفتید اما بازیگر دیگری نقش شما را بازی کرده بود. دلیل این اتفاق چه بود؟

واقعیت این است که من خیلی دوست داشتم در آن زمان در کربلا باشم اما شرایطی پیش آمد که نتوانستم با گروه به کشور عراق بروم و همین باعث شد که بازیگر دیگری زحمت بازی در آن سکانس‌ها را بکشند.

شما در سریال «هاتف» نقش خبرنگار، را بازی می‌کنید. جایگاه خبرنگاری را چطور دیدید؟

من دوستان خبرنگار زیاد دارم و برای بازی در این سریال‌ها از آن‌ها کمک گرفتم. خبرنگار جایگاهی مساوی به حقیقت دارد و به نظر من باید عادلانه‌ترین رفتار را در شغل خود داشته باشد. از نظر من ‌ویژگی بارز یک خبرنگار این است که برای به دست آوردن آن چیزی که می‌خواهد از هر راهی البته راهی که درست باشد، ورود می‌کند و تا به آن چیزی که می‌خواهد نرسد، کوتاه نمی‌آید و من سعی کردم این خصیصه‌های رفتاری را در شخصیت ریحانه جای دهم.

زیبا بروفه، چندین سال است که خیلی کم کار شده است. علت آن چیست؟

این کم کاری درسینما و تلویزیون اتفاقی است که تقریباَ برای تمام هم نسلان من می افتد و فیلمنامه هایی که به دستم می رسد برای کارکردن مناسب نیستند و گرنه من هم دلم می خواهد که در سینما و تلویزیون حضور پیدا کنم البته نه به هر قیمتی بلکه می خواهم با کار خوب دیده بشوم. کارهای تبلیغاتی بسیار زیادی به من پیشنهاد شده است اما اگر قرار باشد به عنوان ابزار از معروفیت خود استفاده کنی شاید راحت تر بتوانی یک شغل و بیزینس دیگری را راه اندازی کنی که از نظر من شغل دوم هیچ اشکالی ندارد ولی من تعریفم را با همین شغل دوست دارم و ترجیح می دهم تنها بازیگری را ادامه دهم اما هیچ ایرادی ندارد که یک شغل ثابت داشته باشی و کار هنر را به عنوان یک علاقه ادامه دهیم و نه به عنوان یک حرفه و شغل و همانطور که گفته ام پیشنهاداتی برای تبلیغات به من شده است و هیچ کدام از آنها را من جدی نگرفته ام.

به واقع فیلمنامه‌هایی که در این مدت خوانده‌ام، داستان‌های خوبی نداشته است و ترجیح خودم این بوده که تا جایی که می‌توانم اینگونه آثار را کار نکنم.

متاسفانه تفکر بخش زیادی از مردم جامعه این است که هنرمندان یکسری افراد مرفه بدون درد هستند در صورتی که واقعا اینطور نیست و سطح زندگی بسیاری از هنرمندان حتی از مردم سطح متوسط جامعه نیز پایین‌تر هستند.

به جرأت می‌توانم بگویم که بسیاری از هنرمندان برای معاش و حتی پرداخت اجاره خانه خود هم دچار مشکل هستند، ولی چون تصور عموم این است که هنرپیشگی مساوی با پول است، این موضوع زندگی را سخت‌تر می‌کند.

ترجیحم این است تا زمانی که نقش و قصه‌ای که به آن علاقمند باشم، وجود داشته باشد، نقشی را صرفا به خاطر کسب درآمد بازی نکنم، اما اگر ناچار شوم ممکن است این کار را انجام دهم، اما امیدوارم هیچ گاه چنین روزی فرا نرسد.

مصاحبه کننده: هانیه خاوری

نظر شما
ارسال نظر