پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4052
-
الف
+

همزمان با دهه ولایت نمایشگاه غدیر قرآن برگزار می‌شود

همزمان با دهه ولایت، از دهم ذی الحجه تا عید غدیر خم، نمایشگاه غدیر قرآن با موضوع قرآن و اهل بیت (ع) برپا می‌شود.

همزمان با دهه ولایت، از دهم ذی الحجه تا عید غدیر خم، نمایشگاه غدیر قرآن با موضوع قرآن و اهل بیت (ع) برپا می‌شود.

حجت الاسلام محمدکاظم نوری مدیر بنیاد فرهنگی امامت در تهران گفت: مهمترین محور نمایشگاه غدیر قرآن در 14 تابلوی نفیس طراحی و نقاشی است که در دهه امامت و ولایت در شش استان برپا می شود.

وی اذعان داشت: این نمایشگاه علاوه بر این که با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری در برخی مساجد جامع و منتخب و همچنین فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می شود ، در استان های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و گلستان نیز برپا می شود.

وی افزود: هشت پرده از این تابلوها برای اولین بار در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی (ره) رونمایی شد و در نمایشگاه غدیر قرآن تمام این تابلوها برای علاقه‌مندان به نمایش در می‌آید.

مدیر بنیاد فرهنگی امامت در تهران در ادامه گفت: هر یک از این تابلوها معرفی کننده سیره ائمه معصومین (ع) و فعالیت‌های آنان برای تبلیغ کتاب الهی به تصویر درآمده است که به عنوان نمونه تابلوی مربوط به امام سجاد (ع) است و در این تابلو ضمن ارائه تصویری از دوران خفقان بعد از واقعه عاشورا که کسی جرات بیان مسائل دینی و تشیع را نداشت، سیدالساجدین (ع) با دعا و اشک به ترویج معارف قرآن می‌پردازند و هدایت مردم را به دست می‌گیرند.

حجت الاسلام نوری همچنین اقزود: در هر نمایشگاه یک کارشناس به ارائه توضیحاتی درباره تصاویر می‌پردازد و در هر تابلو نیز منبعی معرفی شده تا علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر به منابع دینی مراجعه کنند.

بنیاد فرهنگی امامت از سال 1383 زیر نظر آیت الله سیدعلی میلانی در شهر مقدس قم آغاز به کار کرد و از فعالیت‌های این بنیاد می‌توان به برگزاری دوره­های عمومی و تخصصی برای علاقه‌مندان و طلاب حوزه‌های علمیه و برگزاری دوره­های روش تبلیغ، تدریس و مناظره با گرایش امامت اشاره کرد.

ح ی / ح ی

نظر شما
ارسال نظر