پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
7488
-
الف
+

اختصاصی: ماندگارترین سریال‌های رمضانی

در این مقال به سریال‌های ویژه ماه مبارک رمضان که ماندگار شدند، می‌پردازیم.

سریال‌هایی که در ایام ماه رمضان از رسانه ملی پخش می‌شوند به نوعی به جزئی جدایی ناپذیر شب‌های ماه مبارک رمضان در خانه‌های مخاطبان رسانه ملی بدل شده‌اند. سریال‌هایی که لحظات خوبی بعد از صرف افطاری برای ببیندگان‌شان ایجاد می‌کنند. بعضی از این سریال‌های تأثیر بسزا و ماندگاری در اذهان ببینندگان‌شان دارند.

شروع ماه مبارک رمضان و آغاز ماراتن پخش سریال‌های مناسبی از شبکه‌های مختلف سیما بهانه‌ای شد تا از چند سریال ماندگار رمضانی یاد کنیم.

1- سریال «گمگشته»

این سریال به کارگردانی "رامبد جوان" که در سال ۱۳۸۰ ساخته شد و رمضان همان سال بر روی آنتن رسانه ملی رفت. 

این سریال داستان مردی مردی خلافکار  با بازی «آتیلا پسیابی» را روایت می‌کند که به فردی بانفوذ و ثروتمند که به سید مشهور است شباهت دارد خود را به جای او جا می زند.

2- سریال «پشت کنکوری‌ها» (پریسا بخت‌آور)

این سریال داستان چند جوان پشت کنکوری را روایت می‌کند که با هم در یک خانه برای درس خواندن جمع شده‌اند و هر کدام مشکلات و مسائل خودشان را دارند و با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

Image result for ‫پشت کنکوری ها‬‎

3- سریال رانت‌خوار کوچک (حسین سهیلی زاده)

خلاصه داستان: روز اول ماه رمضان است. "علمشیر" صاحب خانهٔ "اشترخانی" (سیروس گرجستانی) به او مهلت می‌دهد تا عید فطر خانه را خالی کند. اشترخانی برای گرفتن زمین تعاونی به اداره می‌رود، اما با تعداد زیادی درخواست‌کننده مواجه می‌شود. این درحالی است که تعداد زمین‌ها بیشتر از ۱۰ قطعه نیست. این امر باعث می‌شود اشترخانی برای تصاحب یکی از این زمین‎ها به کارهای مختلف دست بزند و..

Related image

4- خانه به دوش ( رضا عطاران)

خلاصه داستان: آقا ماشاءالله(حميد لولايی)، دستفروشی ساده دل است كه سعی دارد از راه حلال روزي اش را به دست آورد، اما در امرار معاش خود و خانواده‌اش دچار مشكل است. از طرف ديگر آقا اصلان (غلامحسين لطفی)، باجناق تازه به دوران رسيده او، درصدد است تا با ايجاد دردسري جديد براي آقا ماشاءالله، دق دلي چندسال‌اش را خالی كند.

Image result for ‫خانه به دوش‬‎

5- او یک فرشته بود (علیرضا افخمی)

خلاصه داستان: دختری به نام فرشته در يك سانحه رانندگی حافظه خود را از دست میدهد و به ناچار وارد زندگی يك خانواده پنج نفری شده، به مرور باعث اختلاف بين خانواده ميزبان میشود؛ در نهايت مشخص میشود كه او شيطان بوده است.

Image result for ‫او یک فرشته بود‬‎

6- متهم گریخت (رضا عطاران)

داستان اين مجموعه درباره فردی به نام‌هاشم(سيروس گرجستاني) است كه همراه خانواده‌اش در شهرستانی نه چندان دور زندگي ساده‌ای دارند. او در مغازه‌ای اجاره اي به تعمير اگزوز ماشين مشغول بوده، ولي به علت بيماري پزشكان وي را از انجام كار سنگين منع می‌كنند. از طرفی دختر دانشجوی وی در تهران برایوی شغلي پيدا می‌كند.‌ هاشم نيز به ناچار كارش را تعطيل و به تهران مهاجرت می‌كند.

Image result for ‫متهم گریخت‬‎

7- صاحبدلان (محمد حسین لطیفی)

این سریال ماجرای زندگی دو برادر به نام های خلیل و جلیل را روایت می کند که در انتخاب مسیر زندگی خود راه‌هایی کاملاً جدا از هم در پیش گرفته اند، اما اتفاقاتی آنها را رو در رو هم قرار می‌دهد.

Image result for ‫صاحبدلان‬‎

8- زیرزمین (علیرضا افخمی)

خلاصه داستان: سه دوست با سند جعلی یک زمین را به یک فرد سرمایه‌دار می‌فروشند و از او کلاهبرداری می‌کنند. اما یکی از آن‌ها پول‌ها را می‌گیرد و قصد دارد تا سهم دو نفر دیگر را هم برای خود بردارد. او پول‌ها را در زیرزمین یک خانه قدیمی پنهان می‌کند و خودش در راه بازگشت تصادف می‌کند و فلج می‌شود، حالا دو نفر دیگر بر سر یافتن پول‌ها رقابت می‌کنند ...

Image result for ‫سریال زیرزمین‬‎

9- اغما (سیروس مقدم)

این مجموعه روایتگر زندگی دکتر طه پژوهان (امین تارخ) فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب است. او به دلیل جراحی‌های موفقی که روی رزمندگان داشته به عنوان پنجه طلا مشهور است. تا اینکه همسرش مولود مبتلا به بیماری حادی می‌شود و او بر سر دوراهی قرار می‌گیرد ...

Image result for ‫سریال اغما‬‎

10- میوه ممنوعه (حسن فتحی)

«میوه ممنوعه» داستان فردی متدین است به نام حاج یونس (علی نصیریان)، بازرگانی که به اصول دینی اعتقاد دارد و اهل حرام و حلال است اما اتفاقاتی در زندگی‌اش پیش می‌آید که او را درگیر ماجراهایی می‌کند.

Related image

11- روز حسرت (سیروس مقدم)

این مجموعه قصه‌ یک وکیل با بازی بایگان را دنبال می‌کند که به همراه همسرش ( قریبیان) و پسرش (پورسرخ) و عروسش (کیانی) زندگی آرامی دارد، اما او یک شب خوابی عجیب می‌بیند که زندگی او و خانواده‌اش را دستخوش تغییر و تحول می‌کند...

12- دودکش (محمد حسین لطیفی)

سریال دودکش دربارهٔ دو خانواده است که زندگی ساده‌ای دارند و یک قالیشویی را اداره می‌کنند، اما هر بار ماجراها و مسایلی برای آنها اتفاق می‌افتد؛ مثلاً کارگاه شان پلمپ می‌شود و یا ماشینشان توسط پلیس توقیف می‌شودو از جهت دیگر داماد ان‌ها نصرت مسائل مالی اش به دیوار خرده است و..

Related image

 س ح/ س م

نظر شما
ارسال نظر
پائیز

لطفا سریال متهم گریخت رو پخش کنید🙏

رضا از تالش

سلام سریال کلانتر3کی پخش میشه اگه میشه تو زیر نویس شبکه ای فیلم اعلام کنین