پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
6160
-
الف
+

عاشق کارگردانی هستم!

مجید صالحی بازیگر و کارگردان کشورمان با شبکه آی‌فیلم به گفت‌وگو نشست.

گزیده کارتر از قبل شده اما کم کارنیست. شاید بتوان گفت در ۴-۵ سال اخیر مسیری دیگر را در دنیای حرفه ای اش انتخاب کرده و بازخورد خوب از اطرافیانش چه همکاران، چه مخاطبان خاص و چه مخاطبان عام باعث شده  است این روحیه را حفظ کند. کارنامه مجید صالحی حالا چه در تلویزیون و چه در سینما تنها به کار های طنز و سینمای بدنه خلاصه نمی شود. او نشان داد برای نقش جدی هم امروز گزینه مناسبی است اگرچه در بسیاری از کاراکتر های جدی هم مجید صالحی رگه هایی از بانمکی و شوخی طبعی را همراه دارد. به بهانه پخش سریال «اُ مثبت» از شبکه آی فیلم به سراغ این هنرمند کشورمان رفتیم و با وی به گفت‌وگو پرداختیم: 

آقای صالحی شما هم کارگردانی را تجربه کردید و هم بازیگری را. خود شما کدام یک از این‌ دو را ترجیح می‌دهید؟

من در رابطه با کار کارگردانی هدف دارم و کارگردانی را از بازیگری جدی‌تر گرفته‌ام و این را هم بگویم که من عاشق کارگردانی هستم و حالم با این کار خیلی بهتر است و لذت می‌برم کاری را انجام بدهم که برای مردم مفید باشد چون آن طور که می‌خواهم  وقت و انرژی می‌گذارم، ایده را پرورش می‌دهم، آدم‌های دلخواه خودم را برای کار جمع می‌کنم و قاعدتا خروجی‌اش هم خوب می‌شود و این برای من خیلی لذت بخش است.

خیلی‌ها این نظر را دارند که بازیگران نباید به سمت کارگردانی بروند زیرا در این کار تخصص ندارند. نظر خود شما چیست؟

ببینید من در دانشگاه کارگردانی خواندم و طبیعی است که علاقه داشته باشم در این رشته هم بخواهم فعالیت کنم و اینطور فکر نکنید که کارگردانی کار آسانی است. بلکه این کار بسیار سخت است زیرا همه وظایف بر دوش کارگردان است و باید یک پروژه را به نتیجه مطلوب برساند.

به نظر من مجید صالحی از یک جایی به بعد نقش‌هایش در سریال‌ها کمرنگ شد و حتی بهتر است بگویم که دیگر نقش‌هایی که بازی می‌کرد به خصوص نقش‌های طنزش باب میل مردم نبود.  

تا حدودی با این حرف شما موافق هستم. من زمانی در کارهایی بازی کردم و نقش‌هایی را ایفا کردم که بسیار پرطرفدار بود و حتی همین الان نیز بسیاری از مردم من را با آن نقش‌ها می‌شناسند. من در همان ابتدا با نقش‌هایی وارد تلویزیون شدم که خیلی خاص و جذاب بود مثل «مجید دلبندم»، «قطار ابدی»، «حسن کچل»، «زیر آسمان شهر»، «خوش رکاب»، «خوش غیرت»، «کوچه اقاقیا»، «ترش و شیرین» و .... ولی از یک جایی به بعد کارنامه قابل دفاعی ندارم و خودم نیز این حرف شما را قبول دارم.

ما مجید صالحی را این روزها در آثار جدی بیشتر می‌بینیم. قرار نیست دیگر کار طنز بازی کنید؟

همیشه از روزی که وارد بازیگری شدم دوست داشتم ژانرهای مختلف بازیگری را تجربه کنم اما متاسفانه در یک دوره زمانی به من فقط کار طنز پیشنهاد می شد ولی در چند سال اخیر که فکر می‌کنم شروع دیده شدنش با سریال «مدینه» بود به من کار جدی پیشنهاد می‌شود و من به خاطر این قضیه خیلی خوشحالم. . اینکه این روزها من در ژانر جدی کار می کنم به این معنا نیست که دیگر در ژانر کمدی کار نخواهم کرد بسته به خیلی چیزها، نقش، فیلمنامه، کارگردان، تهیه کننده و… تصمیم می گیرم. گاهی نقش های طنز بیش از هرکار جدی راضی ام می کند و گاهی هم نه!

صحبت از سریال «مدینه» شد و خب نقش شما در آن سریال به یاد ماندنی شد. چطور سیروس مقدم تصمیم گرفت نقش یک شخصیت معتاد و جدی را به شما بدهد؟

من قبل از سریال «مدینه» یک همکاری کوتاهی با آقای سیروس مقدم در سریال «پلیس جوان» داشتم و بعد از سال‌ها وقتی این نقش را به من پیشنهاد دادند، به من گفتند که بهتر است دوباره نقش‌های جدی‌ات را آغاز کنی و همین شد که من در «مدینه» بازی کردم.

آقای مجید صالحی، چرا این روزها در تلویزیون کمرنگ هستید؟

من در این چند سال پیشنهادهای زیادی از تلویزیون چه به عنوان کارگردان و چه به عنوان بازیگر داشتم اما نظرم این است که باید برای مخاطب ارزش قائل شد و هر کاری را قبول نکرد و به اصطلاح وقت مخاطب را هدر ندهیم. به همین خاطر تصمیم گرفتم کمتر دیده بشوم اما با یک کار قوی بیایم. همچنین مردم از تماشای مداوم یک بازیگر در سریال ها خسته میشن، در واقع معتقدم که، کم باش، ولی همیشه باش.

به عنوان سوال آخر، این روزها سریال «اُ مثبت» در حال پخش از شبکه آی‌فیلم است. نظر شما درباره این سریال چیست؟

سریال «اُ مثبت» از آن دسته از سریال‌هایی بود که در زمان خودش خیلی تازگی داشت و ایده اش هم جالب بود. امیدوارم مردم با دیدن این سریال لحظات خوبی داشته باشند.

گفت‌وگو: هانیه خاوری 

نظر شما
ارسال نظر