پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2206
-
الف
+

ولدبیگی: «پرده آخر» سخت‌ترین کاری بود که انجام دادم

"مسعود ولدبیگی" در گفتگوی اختصاصی با آی‌فیلم از «پرده آخر» گفت.

"مسعود ولدبیگی" چهره‌پرداز و بازیگر در گفتگویی اختصاصی با شبکه‌ی آی‌فیلم از طراحی گریم فیلم سینمایی «پرده آخر» گفت. 

به گزارش آی‌فیلم: مسعود ولدبیگی از پروژه «پرده آخر» به عنوان سخت‌ترین کار در زندگی حرفه‌ای‌اش در زمینه گریم  یاد کرد و از سختی‌های کار طراحی گریم در این فیلم سینمایی گفت. "ولد بیگی" یکی از پیشکسوتان عرصه گریم در ایران محسوب می‌شود که در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به همراه "مژده شمسایی" به طور مشترک، برنده سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی برای گریم فیلم سینمایی «پرده آخر» شد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «پرده‌آخر» آمده است: مرگِ «حسام‌میرزا رفیع‌الملک»، میراث خاندان رفیع‌الملک به همسرش «فروغ‌الزمان» می‌رسد؛ اما خواهر و برادرِ حسام‌میرزا، «تاج‌الملوک» و «کامران میرزا»، که تنها بازماندگان این خاندان هستند از این موضوع خشنود نیستند؛ بنابراین با طرح نقشه‌ای، سعی در تصاحب مجدد میراث خانوادگی دارند. نقشهٔ توطئه این است که با اجرای نمایشی که «کامران میرزا» نوشته، ثابت کنند «فروغ الزمان» مجنون است و احتمالاً بعداً او را از سر راه بردارند.

«کامران میرزا» برای این منظور، یک گروه نمایشی دوره گرد به نام «جامی» را به خانه می‌آورد و نقشهٔ خود را در قالب پرده‌های نمایش آنان (که از نیت اصلی این خواهر و برادر بی‌خبرند) به پیش می‌برد. «فروغ‌الزمان» که یا در شهرستان ساکن بوده (بنا بر گفتهٔ تاج الملوک) یا ساکن خارج از کشور بوده‌است (بنا بر گفتهٔ خودش)، بی‌خبر از همه جا وارد خانه می‌شود و از همان ابتدایِ نمایش، به او وانمود می‌کنند که شوهرش را کشته‌اند. «فروغ الزمان» دچار ترس و بحران روحی گشته و فرار می‌کند و از شهربانی کمک می‌خواهد و «بازرس رکنی» و مأمورانش بدین ترتیب، وارد بازی می‌شوند. در بازرسی‌های اولیه، مدرکی بدست نمی‌آید و «تاج الملوک» بطور ضمنی به «بازرس رُکنی» می‌فهماند که فروغ دچار پریشانی روانی است. با رفتنِ «بازرس رُکنی» و مأمورانش مجدداً بازی‌ها ادامه می‌یابد و فروغ که ندانسته خود یکی از بازیگران اصلی این نمایش است، هر بار فریب می‌خورد و کارش به بیماری می‌کشد.

فریماه فرجامی، نیکو خردمند، داریوش ارجمند، سعید پورصمیمی، ماهایا پطروسیان از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

س م/ ص گ

 

 

نظر شما
ارسال نظر