پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

زنده کردن خاطرات با تماشای فیلم خواهران غریب

در این گزارش نگاهی به فیلم سینمایی «خواهران غریب» ساخته کیومرث پوراحمد انداخته‌ایم.

به گزارش آی‌فیلم، خواهران غریب، نام فیلمی ایرانی به کارگردانی کیومرث پوراحمد و براساس کتاب خواهران غریب اریش کستنر ساخته شده است که در سال 1374 به نمایش درآمد. افسانه بایگان و خسرو شکیبایی از بازیگران اصلی فیلم خواهران غریب هستند.

داستان فیلم سینمایی خواهران غریب

نرگس و نسرین دو دختر دبستانی در جشن مدرسه‌ها یکدیگر را می‌بینند و پی می‌برند که خواهران دوقلو هستند و پدر آهنگسازشان در گذشته از مادر آنها که خیاطی می‌کند، جدا شده اما آنها این ماجرا را هرگز به فرزندانشان نگفته بودند. یکی از آنان نزد مادرشان و دیگری نزد پدرشان زندگی می‌کند. آنان تصمیم می‌گیرند تا جایشان را عوض کنند. به دلیل شباهت بسیار این دو خواهر دوقلو، پدر و مادر متوجه موضوع نمی‌شوند.
پدر قراراست با همکار و نامزدش، ثریا ازدواج کند. دخترها تصمیم می‌گیرند ثریا را از این کار بازدارند که پدر و مادرشان دوباره باهم ازدواج کنند، دخترها وانمود می‌کنند که گم شده‌اند تا پدر و مادر برای یافتن آنها با یکدیگر دیدار کنند و به اجبار با هم به دنبالشان بگردند.

بچه‌ها که در خانه مادربزرگ پنهان شده‌اند با همکاری مادربزرگ موفق به انجام دادن این کار می‌شوند. پدر و مادر که تا صبح با خودرو همه جای شهر را گشته‌اند، و دیگر اختلافات را کنار گذاشته‌اند، به خانه مادربزرگ می‌آیند. دو خواهر باعث می‌شوند که خانواده دوباره شکل بگیرد.

افتخارات فیلم سینمایی خواهران غریب

  • کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین نمونه فیلم از پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر 1375 - مهدی ژورک
  • کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین پوستر از پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر 1375 - حیدر رضایی
  • کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر 1375 - اردشیر شلیته

بازیگران فیلم سینمایی خواهران غریب

خسرو شکیبایی، افسانه بایگان، لادن طباطبایی، الهه علی‌یاری و الهام علی‌یاری بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

دانلود و تماشای فیلم سینمایی خواهران غریب

گفتنی است برای دانلود و تماشای فیلم سینمایی خواهران غریب به صفحه کودک و نوجوان وب‌سایت آی‌فیلم مراجعه و یا لینک زیر را کلیک کنید

خواهران غریب

ه خ/ ا ز

این مطلب را به اشتراک بگذارید