ایرانگردی
همزمان با پخش سریال «سلام آقای مدیر» نگاهی منتقدانه به روند ساخت و محتوای این سریال خواهیم داشت.
به گزارش آیفیلم به نقل از تسنیم، سلام آقای مدیر ماجرای امیرعلی صدرا (روزبه حصاری) پس از درگذشت مینا همسرش در یک سانحه تصادف، دچار افسردگی شدید و تألم روحی فراوان میشود. با توصیه یکی از آشنایان بهصورت موقت بهعنوان مدیر مدرسه در مدرسه کوچک و قدیمی مشغول به کار میشود که متوجه میشود در این مدرسه که به آن لقب تبعیدگاه دادهاند همهچیز با روال طبیعی سایر مدارس متفاوت است و...
این مجموعه دارای قصهای دنبالهدار است اما در هر قسمت بهطور ویژه داستان زندگی یکی از دانشآموزان نیز تعریف میشود.
«سلام آقای مدیر» از منظرِ ساختار هنری، تصویری و پیامهای اجتماعی هیچ حرفِ تازهای جز تکرار و کلیشه ندارد.
پیشینه شاهسواری به عنوان نویسنده، تهیهکننده و مدیرعامل خانه سینما نشان دهنده عملکرد او در سینما و سیما است و ناراضی تراشی اهالی سینما به ویژه در خانه مافیا زده سینما از عملکردهای کج روانه این تهیهکننده است. تا جایی که گفته میشود در این ماجرای استفاده سیما از یک حلقه خاص، موضوعِ تهیهکننده اتفاقاً جدیتر است.
البته باید جانب انصاف را رعایت کنیم که نویسنده و کارگردان "علیرضا توانا" سریال «سلام آقای مدیر» و برخی از عوامل آن با هدفِ تولید یک سریال خوبِ آموزشی به تولیدِ آن پیوستهاند. گرچه نامِ این سریال چندان با مضامینِ فرعی و آشفته سریال همخوان نیست.
بیشتر بخوانید:
سریال سلام آقای مدیر را در اینجا تماشا کنید
با کارنامه کاری کارگردان سلام آقای مدیر بیشتر آشنا شوید
لازم است اشاره شود که حضورِ صادقانه عوامل یاد شده که به نیّت تولید یک کار خوب «سلام آقای مدیر» را ساختهاند اما این کار به واسطه عدم تهیهکنندگی همهجانبه و توجه جامع به روند اجرا و تولید سریال، این مجموعه تلویزیونی به سرمنزل مقصود نرسید.
البته در کنار هنرنمایی ویژه داریوش فرهنگ، علی اوسیوند، روزبه حصاری، ایوب آقاخانی که بعد از سریال «یادآوری» به عنوان بازیگرِ نقش جواد جوادی سریال «بچه مهندس»3 انتخاب شد. در این روزها البته او امیرعلی صدرای سریال «سلام آقای مدیر» است و در عینِ ضعیف بودن این مجموعه تلویزیونی، حصاری توانست نقشآفرینی جذابی داشته باشد.
از طرفی دیگر اغلب دانشآموزان این سریال از نظر سنی و فیزیکِ جسمی بیشتر شبیه دانشجوها هستند تا دانشآموزان که محتوای آن فاقد جذابیت تصویری و باورپذیری است. از طرفی حتماً معضلات دیگر هم همچون شخصیتپردازی ضعیف، وجود دارند که «سلام آقای مدیر» را به جایی رسانده در کسب رضایت بیننده ناموفق باشد.
به گونهای که دیگر متخصصان و مدیرانِ کارشناس در آن حضورِ مناسب ندارند تا فیلمنامهها و ساخت آنها در قالبِ فیلم و سریال از کانالِ حرفهای بگذرد. به همین دلیل است که اغلب سریالها مانندِ همین «سلام آقای مدیر» دارای فیلمنامه قوی و استاندارد نیستند.
م ن / س م