ایرانگردی
نظرسنجی جدید صداوسیما و میزان رشد مخاطب در شبکههای سیما اعلام شد.
به گزارش آیفیلم، بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل زمستان 98؛ شبکههای سه (59.3%)، خبر (54.3%) و یک (54%) به ترتیب در رتبههای اول تا سوم پرمخاطبترین شبکههای سیما قرار گرفتند و شبکه خبر معاونت سیاسی با 26.7 درصد، شبکه یک سیما با 15.2 درصد و شبکه مستند سیما با 12.1 درصد بیشترین رشد را نسبت به زمستان سال 97 داشتهاند.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل زمستان 98 نسبت به زمستان 97 حدود یک درصد رشد داشته است و حدود 40 درصد از بینندگان در زمستان 98 بیش از پنج ساعت در روز پای برنامههای تلویزیون نشستهاند.
نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان میدهد که شبکههای سه سیما، خبر معاونت سیاسی و یک، دو و نسیم سیما و آیفیلم معاونت برونمرزی بیشترین مخاطب را در فصل زمستان داشتهاند که جزئیات آن در جدول زیر ارائه میشود:
رتبه اول: شبکه سه سیما59.3
رتبه دوم: معاونت سیاسی54.3
رتبه سوم: شبکه یک سیما54
رتبه چهارم: شبکه دو سیما42.7
رتبه پنجم: شبکه نسیم سیما38.2
رتبه ششم: شبکه آیفیلم برونمرزی35.9
رتبه هفتم: شبکه مستند سیما27.3
رتبه هشتم: شبکه نمایش سیما25.5
رتبه نهم: شبکه سلامت سیما21.1
رتبه نهم: شبکه ورزش سیما21.1
رتبه دهم: شبکه تماشای سیما19.2
رتبه یازدهم: شبکه قرآن و معارف سیما19
رتبه دوازدهم: شبکه پنج سیما16.6
رتبه سیزدهم: شبکه آموزش سیما14.7
رتبه چهاردهم: شبکه چهار سیما9.9
رتبه پانزدهم: شبکه افق سیما9.9
رتبه پانزدهم: شبکه شما و معاونت استانها5.8
رتبه شانزدهم: شبکه امید سیما4.6
رتبه هفدهم: شبکه ایران کالا، معاونت مالی و سرمایه انسانی3.8
وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در زمستان 98 را با نظرسنجی زمستان 97 مقایسه میکنیم مشخص میشود که شبکه خبر معاونت سیاسی، شبکههای یک، مستند، قرآن و معارف، سلامت و آموزش سیما بیشترین رشد مخاطب را دریک سال گذشته از آن خود کردهاند.
در این نظرسنجی در پاسخ به اینکه «اگر قرار باشد فقط یک شبکه را تماشا کنید کدام شبکه را انتخاب میکنید؟» 35.8 درصد به شبکه سه سیما و 11.7 درصد به شبکه آیفیلم معاونت برونمرزی رأی دادهاند 55.2 درصد از بینندگان دلیل خود را برای این انتخابها، سرگرمی و تفریح اعلام کردهاند.
بر اساس این نظرسنجی در میان انواع برنامهها سریالها با 60.7 درصد و اخبار با 54.8 درصد بیشترین علاقهمندان را داشتهاند.
از نظر حدود 55 درصد مردم در فصل زمستان، تلویزیون محبوبترین رسانه بوده است و پسازآن اینترنت با حدود 16 درصد، شبکههای اجتماعی با حدود 13 درصد، ماهواره 9 درصد، رادیو 5 درصد و روزنامه و مجلات با حدود 2 درصد در رتبههای بعدی قرارگرفتهاند.
ه خ / ص گ