پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

مستند «زنان آفتاب» راهی جشنواره آمریکایی شد

"زنان آفتاب: یک گاه‌نگاری درباره دیدن" به کارگردانی حامد ذوالفقاری به جشنواره "هات داکس" راه یافت.

"زنان آفتاب: یک گاه‌نگاری درباره دیدن" به کارگردانی حامد ذوالفقاری به جشنواره "هات داکس" راه یافت.
این مستند در اولین نمایش جهانی خود در بخش بین‌الملل فیلم‌های بلند جشنواره هات داکس بزرگترین جشنواره فیلمهای مستند در قاره آمریکا با 8 فیلم دیگر از سراسر جهان رقابت خواهد کرد. 
به گزارش آی‌فیلم، در فیلم 6 زن خانه‌دار در روستای کویری شفیع‌آباد در شهداد کرمان، بعد از گذراندن دوره آموزش‌های اولیه فیلمسازی توسط کارگردان فیلم و گروهی از تسهیلگران اجتماعی، برای مشارکت در حل مشکلات روستا و ارتقاء نقش زنان در جامعه، شروع به تولید و نمایش فیلم‌های کوتاه از فعالیت‌های خود در حسینیه روستا می‌کنند. فعالیت‌هایی که همزمان با مخالفت گروه های سنتی در روستا، سرآغاز تغییراتی در نگاه و باور این زنان به خود و توانمندیهای آنها می شود.
این فیلم روایتی  است درهم آمیخته از دید کارگردان و گروه ویدئو مشارکتی زنان آفتاب (گوجینو) از فرآیند تغییراتی در ساختارهای تصمیم گیری سنتی و مرد سالار جامعه که با حضور فعال آنها به نفع این زنان شکل می گیرد و باعث پیوستن زنان دیگر درتمام منطقه تکاب در شهداد کرمان به ایشان و تشکل محلی آنها می‌شود.
این فیلم مستند به کارگردانی حامد ذوالفقاری و تهیه کنندگی مشترک با نینا امین زاده که مدیریت این پروژه را نیز برعهده داشته و همینطور تولید مشترک کشورهای ایران و فرانسه است. شبکه تلویزیونی Arte  فرانسه که سرمایه‌گذار بخش پس از تولید فیلم است این فیلم را دربخش La Lucarne که به نمایش سالانه تنها 8 فیلم مستند بلند تجربه گرا از کارگردانانی صاحب سبک از سراسر جهان اختصاص دارد به نمایش در خواهد آورد. 
"زنان آفتاب: یک گاه‌نگاری در باره دیدن" پیش از این در بخشهای منتخب فیلمهای مستند در حال ساخت در جشنواره های تسالونیکی یونان، بوسان کره جنوبی و همینطور بخش داک کرنر جشنواره کن فرانسه ارائه شده است.
جشنواره "هات داکس" قرار بود در اردیبهشت ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد و قرار است داوری‌ها انجام شود اما زمان نمایش فیلم‌ها مشخص نیست.
ب س / ص گ

این مطلب را به اشتراک بگذارید