پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

همایش تئاتر پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش  آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری فارس،‌ همایش پیاده روی اربعین حسینی به همت حوزه هنری از نوزدهم مهر ماه در صحن حضرت فاطمه(س) صافی الصفا، حرم امیرالمؤمنین(ع) در نجف اشرف آغاز و دو روز این اجراها در این شهر ادامه داشت.

در حال حاضر هنرمندان در مسیر کربلا و در عمودهای انتخابی 161، 442،‌701 و 915 اجرای تئاتر و تعزیه دارند. قرار است در عمود 1392 در تاریخ 25 مهر ماه در کربلا هنرمندان دور هم جمع شوند.

کوروش زارعی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: این نمایش‌ها بین 15 تا 30 دقیقه است تا زائران نیز خسته نشوند خوشبختانه استقبال از کارها خوب بوده است ما هم تلاش کردیم کیفیت کارها را درنظر داشته باشیم.

وی همچنین افزود: نمایش‌ها به زبان ترکی، عربی، فارسی و انگلیسی است و در موکب‌های ایرانی و غیر ایرانی در کربلا اجرا می‌شود.

زارعی همچنین در نشست خبری که به منظور شفاف سازی همایش تئاتر اربعین چندی پیش برگزار شد نیز تأکید کرد: 

وی همچنین اظهار داشت:‌ آرزوی قلبی من این است که این همایش بتواند در دیگر کشورها نیز اجرا و فرهنگ‌های دیگر را نیز درگیر خود کند. من دو روز پیش از عراق آمدم و با هنرمندان عراقی گفت‌وگو کردم،‌قرار شد در این سفر مشارکت هنرمندان خارجی را داشت باشیم. گفت‌وگویی با مدیر تئاتر عراق داشتم که تصمیم داریم تفاهمنامه‌ای در عرصه فعالیت‌های مشترک نمایشی منعقد کنیم که همایش پیاده روی اربعین نیز یکی از این اتفاقات خواهد بود.

س ح / س م

این مطلب را به اشتراک بگذارید