پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

اختتامیه مسابقه داستان‌های کوتاه برای اقتباس

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری سینماپرس، آیین اختتامیه «مسابقه داستان‌های کوتاه برای اقتباس» هم‌زمان با سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در روز کتاب و سینما برگزار و از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

بر طبق این گزارش، جوایز برگزیدگان «مسابقه داستان‌های کوتاه برای اقتباس» در روز کتاب و سینما سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توسط مدیران عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و انجمن سینمای جوانان، اهدا خواهد شد.

همچنین امتیاز ده داستان کوتاه منتخب برای اقتباس فیلم کوتاه، هر اثر به مبلغ ده میلیون ریال، توسط انجمن خریداری خواهد شد و داستان‌های منتخب مشترکا توسط انجمن و بنیاد جهت عرضه به دفاتر سینمای جوان در سراسر کشور، به چاپ رسیده و منتشر خواهد شد.

«مسابقه داستان‌های کوتاه برای اقتباس» با مشارکت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و انجمن سینمای جوانان، در راستای تداوم استقبال جوانان علاقه‌مند به کتاب و سینما و رشد کمی و کیفی فیلم‌های اقتباسی و به‌منظور آموزش و ایجاد امکان تولید آثار مشترک و شناسایی داستان‌نویسان و فیلم‌سازان جوان با رویکرد رشد و بالندگی فرهنگ، هنر و ادب ایران زمین و همچنین تشویق و ترغیب جوانان به بهره‌برداری از ادبیات غنی فارسی و ارتباط با یک‌دیگر با هدف تهیه و تولید فیلم اقتباسی؛ برگزار می‌شود.

در این مسابقه آثار با مضامین معطوف به «اهمیت خانواده و سبک زندگی»، «امید و نشاط اجتماعی»، «عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد»، «خودباوری، اراده و قدرت ملی» و «افزایش سرمایه اجتماعی» در اولویت قرار دارد. همچنین حمایت‌های انجمن، معطوف به فیلم‌ها و فیلم‌نامه‌هایی با فضا و رویکردهای امیدآفرین و اخلاق­گرا خواهد بود.

س.ح/ ا.ا

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید