ایرانگردی
به گزارش آیفیلم به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در نظرسنجی انجام شده در مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال «مختارنامه» از شبکه آیفیلم با بیش از ۵۰ درصد مخاطب درصدر قرار گرفت.
در نظرسنجی انجام گرفته توسط مرکز تحقیقات صداوسیما در میان مجموعههای تلویزیونی، بازپخش مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» از شبکه آیفیلم با بیش از ۵۰ درصد مخاطب در صدر قرار دارد و بعد از آن بازپخش سریال «شب دهم» از شبکه افق و مجموعههای جدید «وقت صبح» از شبکه یک (تولید مرکز سمنان) و «دریا نزدیک است» از شبکه سه (تولید مرکز سیمافیلم) به ترتیب در رتبههای دوم تا چهارم قرار گرفتهاند.
همچنین براساس این نظرسنجی، برنامههای «سمت خدا» از شبکه سه، «شیرخوارگان حسینی»، «ازلاک جیغ تا خدا»، «کوی محبت» و «پیرغلامان عشق» از شبکه دو، «در آستان خورشید» از شبکه سه، «هزارداستان» و «با حسین حرف بزن» از شبکه نسیم، «این شب ها» از شبکه یک و «یاد خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما پر بینندهترین برنامههای دهه اول تلویزیون بودهاند.
براین اساس، ۷۶ درصد از این بینندگان هم سیمای جمهوری اسلامی را در ایجاد شور در مردم برای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در حد زیاد موفق ارزیابی کردهاند.
در این نظرسنجی، بیش از ۱۹ درصد از مردم شنونده رادیو در دهه اول محرم بودهاند که از میان آنها بیش از ۲۹ درصد برنامههای شبکه رادیویی استانی و حدود ۱۶ درصد هم رادیو محرم را گوش دادهاند.
ا.ا