پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

میزان فروش فیلم‌ها در بهار 98

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، میزان فروش سینمای ایران در سه‌ماهه نخست سال ۹۸ به فروشی معادل ۱۱۴ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان با ۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۲۳ نفر بیننده رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

این درحالی است که در سه‌ماه نخست سال ۹۷ میزان فروش به ۸۴ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان با ۹ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسیده بود.

براساس بررسی‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، میزان افزایش فروش فیلم‌ها در سه‌ماهه ابتدایی امسال (سال ۹۸) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش و تعداد تماشاگران نیز ۳ درصد رشد داشته است.

میزان فروش سینمای ایران در خرداد ۹۸ معادل ۲۸ میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۶۱ هزار تومان بوده است و ۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۲۷۳ نفر به تماشای فیلم‌های اکران‌شده نشستند که در مقایسه با خرداد سال گذشته که میزان فروش ۱۳ میلیارد و ۶۸۹ هزار و ۶۴۸ هزار تومان بوده و یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۴۸۳ نفر به تماشای فیلم‌ها نشسته بودند، امسال ۱۱۱ درصد افزایش فروش و ۴۴ درصد افزایش بیننده داشته‌ایم.

ه خ/م گ

این مطلب را به اشتراک بگذارید