پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

بازدید از «موزه تاریخ» رایگان شد

به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، بازدید از «موزه تاریخ» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تمامی علاقه‌مندان به آثار تاریخی، فردا آزاد و رایگان است.

به گزارش آی فیلم به نقل از باشگاه خبرنگاران، علاقه‌مندان می‌توانند روز شنبه 28 اردیبهشت 1398 در گذر از «راهروی تاریخ»، سیر تمدن بشری از دوره غارنشینی تا عصر فضا را در موزه تاریخ کانون مرور کنند.

«موزه تاریخ» کانون پرورش فکری، اولین موزه تخصصی کودک و نوجوان و تنها موزه تخصصی با موضوع تاریخ است که دارای بخش‌هایی همچون تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کره، سالن نمایش و... است.

 در این موزه مخاطبان با بخشی از اطلاعات تاریخی در قالب تابلو‌های ایران‌شناسی و با بزرگانی هم‌چون ابن‌سینا، فردوسی، امیر کبیر و زکریای رازی آشنا می‌شوند.

در عین حال، سیر پیدایش و تحول خط در تمدن بشری و پوشش زنان و مردان ایرانی در دوره‌های مختلف تاریخی از دیگر بخش‌هایی است که بازدید کنندگان می‌توانند در این موزه تماشا کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند در روز 28 اردیبهشت از ساعت 9 صبح تا 18 به طور رایگان از «موزه تاریخ» کانون دیدن کنند.

گفتنی است این موزه فعالیت خود را از سال 1365 آغاز کرده است و هدف اصلی آن حفظ دستاورد‌های فرهنگی، تاریخی و اسلامی و ترغیب کودکان به مطالعه در این حوزه است.

ا.ز

این مطلب را به اشتراک بگذارید