پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
64
-
الف
+

صحبت‌های ضدصهیونیستی خاویر باردم

«خاویر باردم» بازیگر اسپانیایی در جشنواره فیلم «سن سباستین» در حمایت از مردم غزه، «بنیامین نتانیاهو» را جنایتکار خواند.

«خاویر باردم» بازیگر اسپانیایی در جشنواره فیلم «سن سباستین» در حمایت از مردم غزه، «بنیامین نتانیاهو» را جنایتکار خواند.

به گزارش آی‌فیلم، «خاویر باردم» بازیگر مطرح اسپانیایی در یک کنفرانس مطبوعاتی در جشنواره فیلم «سن سباستین» 2024، به شدت نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان داد.

«خاویر باردم» در جشنواره سن سباستین، «بنیامین نتانیاهو» را جنایتکار خواند و از امریکا و بریتانیا خواست در حمایت از دولت رادیکال اسرائیل تجدید نظر کنند.

باردم که راهی سن سباستین شده تا سرانجام جایزه دونوسیتا 2023 (بالاترین جایزه افتخاری جشنواره سن سباستین) خود را دریافت کند این سخنان را مطرح کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سیاست و اسرائیل گفت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد غیرقابل قبول، وحشتناک و غیرانسانی است. 

باردم در ادامه اظهار داشت: اسرائیل «در حال ارتکاب جنایت علیه بشریت است» و  بدیهی است که حملات هفتم اکتبر، این مجازات عظیم را که مردم فلسطین از آن رنج می‌برند، توجیه نمی‌کند.

این بازیگر اسپانیایی عنوان کرد: مصونیت از مجازاتی که دولت کنونی اسرائیل در اقدامات خود در غزه و کرانه باختری از آن برخوردار است، باید تغییر کند. من فکر می‌کنم کشورهایی مانند آمریکا، آلمان و انگلیس به ویژه باید در حمایت بی‌قید و شرط خود درباره این جنایت‌ها تجدید نظر کنند. ممنوعیت ورود غذا، آب، دارو و برق جنگی علیه کودکان است و این آسیب تا نسل‌ها ادامه می‌یابد.

بازیگر برنده اسکار برای فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» گفت که می‌داند حرف‌هایش چیزی را تغییر نمی‌دهد، اما معتقد است ما به عنوان یک جامعه تعهد اخلاقی داریم تا آنچه را ناعادلانه می‌دانیم محکوم کنیم.

وی افزود: دولت ناسیونالیست راست افراطی اسرائیل به هیچ وجه نماینده جامعه یهودی یا جامعه اسرائیل نیست. مسئولیت ما این است که بتوانیم شرایطی را که غیرقابل قبول می‌دانیم مشاهده و محکوم کنیم و از دادگاه کیفری بین‌المللی و قاضی بین‌المللی سازمان ملل متحد بخواهیم مسئولان را محکوم و قضاوت کند.

این بازیگر اسپانیایی تاکید کرد: حمایت بی قید و شرط بیشتر، به معنی بال و پر دادن به سوءاستفاده از قوانین بین‌المللی است.

باردم پس از سخنانش مورد تشویق خبرنگاران حاضر در سالن قرار گرفت.

در ماه آگست(اوت) وزارت بهداشت غزه گزارش داد که بیش از 40 هزار فلسطینی که حداقل 16456 نفر از آنها کودک و بیش از 11هزار نفر زن بوده‌اند، در نتیجه حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند.

گفتنی است که چندی پیش در «جشنواره فلم ونیز»  هم تعدادی از هنرمندان و سینماگران مطرح دنیا با استفاده از این فرصت، تلاش کردند تا صدای مردم غزه و فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

بیشتر بخوانید و ببینید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

صفحه اینستاگرام آی‌فیلم

ص گ

نظر شما
ارسال نظر