پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4010
-
الف
+

بازیگران ایرانی متولد 25 دی

با هنرمندان معروف ایرانی متولد 25 دی ماه بیشتر آشنا شوید.

با هنرمندان معروف ایرانی متولد 25 دی ماه  بیشتر آشنا شوید.

به گزارش آی‌فیلم، امروز 25 دی ماه همزمان با سالروز تولد دو تن از بازیگران ایرانی است که در ادامه به معرفی برخی از فیلم‌ها و سریال‌هایشان می‌پردازیم.

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 25 دی ماه سال 1351 متولد شد.

این بانوی هنرمند بازیگری را از 74 آغاز کرد و اولین بار در سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده در تلویزیون مقابل دوربین رفت و این همکاری موفق بار دیگر در سریال در قلب من تکرار شد. از جمله ماندگارترین سریال های او میتوان به همسفر، شب آفتابی، فصل زرد، عمارت فرنگی، روزهای زیبا، تبریز در مه، سی امین روز و... اشاره کرد.

ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی نوه زنده یاد پروین سلیمانی بازیگر پیشکسوت کشورمان است. این هنرمند فقید آثار ارزشمندی را در سینمای ایران از خود به جای گذاشته است.

ماه چهره خلیلی زمانی که 5 ساله بود به همراه خانواده خود به انگلیس مهاجرت کرد و در آنجا علاوه بر معماری دورهای بازیگری را در مدرسه بازیگری لندن گذراند، در سال 1381 بعد از نزدیک به 22 سال زندگی در انگلیس به ایران بازگشت.

از جمله سریال های ماه چهره خلیلی میتوان به کلاه پهلوی (1391)، مختارنامه (1388)، در چشم باد (1387)، ازمیان سایه ها (1393) و گذر از رنجها (1393) و فیلم های «اشنوگل»، «نیمکت» و «یادم تو را فراموش» اشاره کرد.

این هنرمند در 17 مرداد 1399 بر اثر سرطان در 43 سالگی در لندن درگذشت.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر