پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3744
-
الف
+

مروری بر تازه‌های دنیای فرهنگ و هنر

تازه‌ترین خبرهای سینما و تلویزیون را در بسته خبری زیر دنبال کنید.

تازه‌ترین خبرهای سینما و تلویزیون را در بسته خبری زیر دنبال کنید.

به گزارش آی‌فیلم، با توجه به رویداد و اخبار منتشر شده فرهنگی هنری در ۲۴ ساعت گذشته، در این گزارش بخشی از مهمترین این اخبار، از معرفی برندگان جشنواره فیلم قاهره ۲۰۲۱ تا معرفی داوران چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را مرور خواهیم کرد.


«غریبه» فلسطینی بهترین فیلم عربی شد 

در اختتامیه چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره، جایزه بهترین فیلم عربی به فیلم فلسطینی «غریبه» رسید. این فیلم، قصه‌ای شاعرانه از بلندی‌های جولان و واقعیت اشغال است.

جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره از مهمترین جشنواره‌های فیلم آفریقا و جهان عرب به شمار می‌رود و مورد تأیید فدراسیون بین‌المللی انجمن تهیه‌کنندگان فیلم (FIAPF) است. چهل و سومین دوره این جشنواره از هفته گذشته کار خود را در مرکز فرهنگی و هنری «اوبرا» در قاهره شروع کرد و شامگاه گذشته (یکشنبه ۱۴ آذر) به کار خود خاتمه داد.

در چهل و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم قاهره بیش از ۱۰۰ فیلم از ۶۳ کشور جهان به نمایش درآمدند که ۲۷ فیلم اولین اکران جهانی را داشتند؛ ۴۸ فیلم هم برای نخستین‌بار در خاورمیانه و شمال آفریقا به نمایش درآمدند. 

جایزه بهترین فیلم عربی به «غریبه» به کارگردانی امیر فخرالدین تعلق گرفت. «غریبه» نماینده فلسطین در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار است. این فیلم، قصه‌ای شاعرانه از بلندی‌های جولان و واقعیت اشغال است. فلسطین از سال ۲۰۰۳ تاکنون ۱۴ فیلم را برای نمایندگی در رده بهترین فیلم بلند بین المللی (خارجی سابق) ارسال کرده است.


معرفی داوران چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

شورای دبیران جشنواره هنرهای تجسمی فجر، هیأت انتخاب و داوری رشته‌­های دهگانه جشنواره را اعلام کرد.

سیدعباس میرهاشمی اسامی دبیر کل این دوره از جشنواره، هیأت انتخاب و داوری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را به شرح زیر اعلام کرد:

رشته تصویرسازی: علی خدایی، پیمان رحیمی­‌زاده، علی هاشمی­ شهرکی

رشته خوشنویسی: احمد عبدالرضایی، امیراحمد فلسفی، یدالله کابلی خوانساری

رشته رسانه‌­های هنری جدید: کریم الله­‌خانی، فرشته عالمشاه، آزاده گنجه

رشته سرامیک: کوروش آریش، احدالله شکری­‌پور ماسوله، هیربد همت ­آزاد

رشته طراحی گرافیک: کوروش پارسانژاد، مصطفی گودرزی، علی وزیریان

رشته عکاسی: فرهاد سلیمانی، کریم متقی، مجید ناگهی

رشته کاریکاتور: بهمن عبدی، جواد علیزاده، غلامعلی لطیفی

رشته مجسمه: محمد بهرامی، بهروز دارش، ایرج محمدی

رشته نقاشی: کاظم چلیپا، یعقوب عمامه‌­پیچ، آرمان یعقوب­‌پور

رشته نگارگری: بهمن شریفی، حسین عصمتی، محمد نباتی


مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر سردار آسمانی تمدید شد

بنا به اعلام دبیرخانه مرکزی سومین جشنواره سراسری تئاترسردار اسمانی و با توجه به درخواست های مکرر علاقمندان برای حضور در این رویداد فرهنگی،مهلت ارسال آثار در بخش های سه گانه این جشنواره تا 25 آذرماه 1400 تمدید شد.

علاقمندان می توانند آثار تولیدی خود را در بخش های نمایشنامه نویسی،تئاتر خیابانی و رادیو تئاتر تا 25 ماه جاری،به دبیرخانه سومین جشنواره سراسری تئاترسردار آسمانی ارسال کنند.

سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی توسط انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی ماه سال جاری با دبیری سیدوحید فخر موسوی در کرمان برگزار خواهد شد.


جدول پخش شبکه آی فیلم

م ن / س م

نظر شما
ارسال نظر