پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3571
-
الف
+

سیروس میمنت: «درود بر شرفت» پیشنهاد خودم بود

به بهانه بازپخش مجموعه تلویزیونی «نون خ» با سیروس میمنت به گفت‌وگو نشستیم.

به بهانه بازپخش مجموعه تلویزیونی «نون خ» از آی‌فیلم فارسی، با سیروس میمنت بازیگر نقش «کیوان» به گفت‌وگو نشستیم.

به گزارش آی‌فیلم، سریال «نون خ» فرصت مناسبی بود تا سیروس میمنت بخشی از توانایی‌های غیرقابل انکار خود را در بازیگری ارائه دهد. او بازیگر توانایی است با سال‌ها سابقه و تجربه در تئاتر. میمنت حضور در سریال‌هایی همچون «خانه به دوش»، «متهم گریخت»، «در چشم باد»، «روزهای بد به‌در»، «میکائیل»، «بیمار استاندارد»، «بانوی ‌عمارت» و «حکایت‌های کمال» را در کارنامه بازیگری خود دارد؛ اما سریال «نون خ» و نقش کیوان نقطه عطفی در مسیر هنری او به شمار می رود.

بازیگر «نون خ» که این شب‌ها به تماشای بازپخش این سریال از شبکه آی‌‌فیلم می نشیند معتقد است مردم این مجموعه نمایشی را همچنان دوست دارند و بازپخشش را هم می بینند. او نقشش در سریال را به شدت دوست دارد و معتقد است که چنین نقش‌هایی جای مانور زیادی دارند و دست بازیگر را باز می‌ گذارند. به گفته میمنت، حضور موثر و تاثیرگذار کیوان در سریال «نون خ» و استقبال مردم، نویسنده و کارگردان را مجاب کرده که نقش این کاراکتر را در فصول بعدی پررنگ‌‌تر کنند. این بازیگر تکیه کلام کیوان یعنی «درود بر شرفت» را پیشنهاد خودش ذکر می‌ کند و می ‌گوید این تکیه کلام را سال ‌ها پیش در کرمانشاه شنیده و در خاطرش حفظ کرده است.

میمنت قصه، بازیگران و کارگردان خوب را از جمله دلایل اصلی جذابیت سریال «نون خ» برمی ‌شمرد و لوکیشن‌های زیبا و چشم نواز را از جمله دیگر علل استقبال از این سریال عنوان می ‌کند. بازیگر «نون خ» همچنین تاکید می ‌کند مردم از سریال‌های آپارتمانی و دیدن کوچه و خیابان‌های تهران خسته شده‌اند.

شبکه آی‌فیلم این شب‌ها سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی را روی آنتن خود دارد. به همین بهانه، گفت‌وگویی داشته‌ایم با سیروس میمنت بازیگر نقش «کیوان» در این اثر نمایشی جذاب و پر مخاطب. سعید آقاخانی، علی صادقی، حمیدرضا آذرنگ، پاشا جمالی، کاظم نوربخش، فریده سپاه منصور، صهبا شرافتی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند و سیدعلی صالحی دیگر بازیگران این سریال هستند.

از بازپخش سریال «نون خ» از شبکه آی‌فیلم اطلاع دارید و بیننده‌اش هستید؟

بله از قسمت اول، سریال را میبینم و دنبال می کنم.

واکنش و بازخوردی هم از سوی مردم گرفته‌اید؟

 بله، سریال هم در نمایش اولیه و هم در بازپخش های بعدی با استقبال مردم مواجه بوده است. مردم سریال «نون خ» را دوست دارند و فکر می ‌کنم یکی از مجموعه‌های نمایشی پرمخاطب و پربیننده در سال‌های اخیر باشد. حتی بازپخش‌های سریال هم برای مخاطبان جذاب است و معمولاً تماشایش را از دست نمی ‌دهند.

چگونه شد که به تیم بازیگران سریال «نون خ» اضافه شدید؟

 آقای آقاخانی دعوت کردند و صحبت کردیم. قصه را که شنیدم و فیلمنامه را که خواندم احساس کردم کار جذاب و موفقی خواهد شد.

با توجه به تعدد نقش‌ها در سریال «نون خ» از همان ابتدا قرار بود نقش کیوان را بازی کنید؟

بله، از همان اول برای نقش کیوان با من صحبت شد.

دوست نداشتید نقش دیگری را در سریال داشته باشید؟

نه، نقش خودم را به اندازه کافی دوست داشتم. به نظرم یکی از نقش‌های جذاب سریال بود و می توانست برای بیننده جذابیت داشته باشد.

جذابیت‌های نقش کیوان برای خودتان چه بود و چقدر این کاراکتر را دوست داشتید؟

خیلی زیاد؛ کیوان از آن کاراکترهایی بود که می توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند و برایش باورپذیر به نظر می رسید. کیوان یک شخصیت تک بعدی نبود و همین موضوع می توانست برای من به عنوان بازیگر جذاب باشد. کاراکترهای چند وجهی دست بازیگر را برای مانور دادن باز می گذارند. از سوی دیگر، این کاراکترها معمولاً برای مخاطب هم ملموس و واقعی هستند و بیننده با آنها ارتباط خیلی خوبی برقرار می‌کند. خود شخصیت و خصوصیات فردی کیوان هم به اندازه کافی جذاب بود و جای کار زیادی داشت. خودم شخصاً کیوان را یک کاراکتر واقعی و شبیه به مردم دیدم. همین موضوع برایم خیلی اهمیت داشت. معمولاً مردم با شخصیت هایی که شبیه خودشان هستند ارتباط خیلی خوبی برقرار می ‌کنند و این اتفاق برای کیوان هم افتاد. کیوان یکی از نقش‌هایی است که خودم خیلی دوستش دارم و جزو محبوب‌ترین نقش‌هایی به شمار می رود که تا به امروز بازی کرده‌‌ام.

نقش کیوان هم به مانند سلمان با پیش رفتن قصه پررنگ‌تر شد و به نوعی خودش را به کلیت کار تحمیل کرد. خودتان در این فرآیند چقدر نقش داشتید؟

هر چه جلوتر رفتیم نویسنده مجاب شد که نقش کیوان را در قصه پررنگ‌‌تر کند. از سوی دیگر، مردم این کاراکتر را دوست داشتند و می خواستند نقش او بیشتر و برجسته‌تر باشد. به همین دلیل، نقش کیوان در سری دوم سریال از سری اول خیلی پررنگ‌ تر شد. آقای آقاخانی هم وقتی این استقبال را از کاراکتر کیوان دیدند تصمیم گرفتند که نقش این شخصیت در قصه بیشتر و پررنگ‌تر باشد. البته خودم هم سعی کردم با نقش ‌آفرینی درست این کاراکتر، جای او را در قصه تثبیت کنم.

کیوان یک تکیه کلام معروف دارد که به نوعی برند و نشانه برای این کاراکتر محسوب می شود. این تکیه کلام «درود بر شرفت» از کجا آمد؟ آیا از ابتدا در قصه بود یا بعداً اضافه شد؟ چه کسی برای اولین مرتبه پیشنهاد داد که این تکیه کلام برای کیوان در نظر گرفته شود؟

پیشنهاد خودم بود. سال‌ها پیش در کرمانشاه شاهد بودم که دو نفر با هم صحبت می‌ کردند و یکی به دیگری می گفت درود بر شرفت. این جمله در ذهنم ماند و موقع درآوردن مختصات کاراکتر کیوان، به آقای آقاخانی پیشنهاد کردم که چنین تکیه کلامی برای او در نظر گرفته شود که مورد موافقت واقع شد. تکیه کلام زیبا و جالبی بود که به نظرم رسید برای شخصیت کیوان مناسب است و خوشبختانه خیلی خوب هم روی آن نشست و جواب داد.

حتما این کرمانشاهی بودن خودتان کمک حال‌تان بوده در لهجه کردی گرفتن هنگام بازی در سریال «نون خ»؟

بله، برای لهجه که اصلاً مشکلی نداشتم. اصلیت خودم کرمانشاهی است و به زبان کردی تسلط کامل دارم.

«نون خ» یکی از سریال‌های جذاب و پرمخاطب تلویزیون در یک دهه اخیر است که اتفاقا هر چه جلوتر رفت با استقبال بیشتری از سوی مردم مواجه شد. چه دلایلی را برای این موفقیت قائل هستید؟

چند عامل در این موفقیت تاثیر داشتند که قصه، بازیگران و کارگردان خوب شاخص‌ترین‌شان بودند. سریال، قصه‌ای مردمی و جذابی داشت و می توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند. از سوی دیگر، بازیگران خوبی هم در این سریال حضور داشتند؛ چه آنهایی که حرفه‌‌ای و شناخته شده بودند و چه جوان‌‌ترها و بازیگران استانی. در مجموع، سریال «نون خ» بازیگران خیلی خوبی داشت. در مرحله بعدی، کارگردانی خوب و کاربلدی هم بالای سر کار بود که به خوبی می‌ توانست بازیگران را هدایت کند. مردم هم از سریال‌های آپارتمانی خسته شده‌‌اند. چقدر فضای آپارتمان و کوچه و خیابان‌های تهران را ببینند. لوکیشن‌های «نون خ» هم از جمله دیگر دلایل جذابیت این سریال بود. طبیعت زیبا و پر از رنگ کردستان برای مردم جذاب است.

همکاری با سعید آقاخانی چگونه تجربه‌ای بود؟

بسیار عالی و فوق العاده. کار با آقای آقاخانی واقعا لذت بخش بود. هم کارگردان مسلط و توانایی است و هم ارتباط خوبی با بازیگران و سایر عوامل دارد. در سریال «نون خ» همه چیز سر جای خودش بود و به همین دلیل هم با استقبال مردم مواجه شد.

چه مدت درگیر بازی در سریال بودید؟

فیلمبرداری هر سری از سریال تقریباً چهار تا پنج ماه زمان برد. من هم از ابتدا تا انتهای هر فصل در قصه حضور داشتم و جلوی دوربین می رفتم.

در فصل چهارم سریال «نون خ» هم حضور خواهید داشت؟

صد در درصد. به هر حال، کیوان جزو نقش‌های اصلی سریال به شمار می ‌رود و قطعاً حضور خواهد داشت.

این روزها چه می کنید و مشغول چه کاری هستید؟

به تازگی بازی‌ام در سریال «آهوی من مارال» به پایان رسیده است. پیشنهاد بازی در سریال‌‌های دیگری را هم دارم که فعلا در حال بررسی هستم و هنوز چیزی قطعی نشده است.

به قلم زهرا صلواتی برای وبسایت آی‌فیلم

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

دانلود و مشاهده سریال نون خ 1

ا.ا/ ط ه

نظر شما
ارسال نظر